Nova gestió pràctiques en empresa

La UPC ha engegat un projecte de renovació de les seves aplicacions informàtiques associades a les pràctiques acadèmiques externes per adaptar-se als nous reptes tecnològics i millorar la informació que es facilita a totes les persones i institucions que hi participen, en especial a les empreses.

El sistema de gestió de les pràctiques acadèmiques externes està format per diversos mòduls que faciliten les gestions que han de realitzar els diferents actors.

Així doncs a partir de l'1 de juny posem en marxa les dues primeres aplicacions que permetran realitzar les següents tasques de forma més àgil, eficient i, tot, de manera electrònica:

Borsa de pràctiques en empresa

• Empreses
    • Gestió de les ofertes de pràctiques
    • Rebre i consultar les candidatures dels estudiants de manera centralitzada
    • Seleccionar l’estudiant/a entre les candidatures
    • Iniciar automàticament la gestió del conveni
  • Estudiantat
    • Penjar el CV i escollir preferències d'horari i àmbits
    • Veure les ofertes publicades i presentar-ne candidatura.
    • Donar autorització explícita a la borsa per la difusió de les teves dades a les empreses registrades a l’aplicatiu.

Gestió del conveni de cooperació educativa

• Empreses
    • Definir i validar les activitats i competències del pla formatiu en coordinació amb el tutor de la UPC
    • Signar el conveni en format electrònic.
  • Estudiantat
    • Consultar i completar la informació del conveni
    • Consultar el pla formatiu
    • Signar electrònicament el conveni

Seguiment i Avaluació

Properament es posarà en marxa noves funcionalitats al Racó, que permetran fer el seguiment i l'avaluació de les pràctiques.

Procediment

A continuació us detallem els passos a seguir per la formalització d'un convenis de cooperació. Us recomanem llegir la informació detallada sobre el funcionament de les pràctiques en empresa.

Borsa de pràctiques

1. L'empresa dóna d'alta l'oferta a la borsa de la FIB
  2. La FIB valida i pública l'oferta
  3. L'estudiantat presenta la seva candidatura a la borsa de la FIB
  4. L'empresa escull una candidatura. En el moment que l'empresa selecciona una candidatura, haurà d'introduir les hores, el preu hores i les dates del conveni

Automàticament s'inicia la formalització del conveni a l'eina de gestió

1. L'estudiant valida i completa les dades del conveni des de l'e-Secretaria
  2. Tutor empresa introdueix el pla formatiu - Portal tutors
  3. Tutor Acadèmic valida el pla formatiu des de Prisma
  4. El centre valida conveni i l'envia a signar a l'empresa
  5. L'empresa signa electrònicament el conveni i l'envia al centre
  6. Amb el conveni signat per l'empresa al sistema, a continuació aquest és signat per l'estudiant i pel degà del centre mitjançant el portafirmes de la UPC

Si el conveni està vinculat a un Treball Final d'Estudis, l'endemà de què el conveni sigui signat per totes les parts, apareix al Racó la inscripció del TFE perquè l'estudiant acabi de completar la descripció i les competències tècniques, i es pugui seguir amb el procés de validació.

Per si us poden ser d'utilitat, us enllacem els manuals de les aplicacions.