Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial

Esteu aquí

El Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) impulsa la recerca i la docència tant els aspectes bàsics com els d'aplicació dels àmbits següents:

• Robòtica
    Dins del camp de la robòtica es treballa en la incorporació de sensors i sistemes de percepció per al desenvolupament d'estratègies de control i aplicacions més eficients, més intel·ligents o més fiables; en els camps de la robòtica industrial; la robòtica mèdica i la robòtica submarina.
  • Senyals i sistemes biomèdics
    El treball en aquesta línia de recerca es realitza en els següents temes: estudi dels senyals biomèdics per a la identificació de diverses patologies, disseny i desenvolupament de sistemes automàtics d'ajuda al diagnòstic clínic i en la utilització de tècniques de modelització i simulació per a la caracterització del comportament biològic.
  • Sistemes avançats de control
    Els objectius principals d'aquesta línia de recerca abasten des del desenvolupament de noves tècniques per a la supervisió i diagnòstic de falles en temps real, fins el disseny de controladors avançats, sistemes de control distribuït i sistemes de control intel·ligent.
  • Visió per ordinador
    Dins de la línia de visió per ordinador es treballa en l'estudi i el desenvolupament d'algoritmes especialitzats en el tractament d'imatges en temps real per aplicacions industrials específiques i el desenvolupament de sistemes de percepció visual.

El departament realitza la seva investigació i transferència de tecnologia mitjançant els seus grups de recerca.

Producció científica

Dona una ullada a la pàgina web de la producció científica de la recerca de la UPC: futur.upc.edu

Programes de doctorat

Doctorat en Automàtica, Robòtica i Visió

Doctorat en Enginyeria Biomèdica

Doctorat Erasmus Mundus en Entorns Interactius i Cognitius

Càrrecs i personal

Consulta els càrrecs i membres del departament al directori UPC.

FUTUR UPC

Descobreix tota la producció Científica dels investigadors de la FIB al portal FUTUR de la UPC

Treballs de fi de grau i màster dels estudiants

Descobreix al portal de coneixement obert de la UPC els projectes duts a terme per estudiants de la FIB