Un projecte de la UPC amb participació de la FIB, menció M. Encarna Sanahuja Yll en el marc de les distincions Jaume Vicens Vives

Esteu aquí

El projecte té per objectiu introduir la perspectiva de gènere en la docència en l’àmbit STEM.

El Govern de la Generalitat ha atorgat sis distincions Jaume Vicens Vives 2020 a un professor, tres professores i varis projectes d'universitats catalanes amb motiu de la seva qualitat docent. El lliurament d’aquests guardons va tenir lloc el passat dijous 23 de setembre a la Universitat de Girona en el marc de la inauguració oficial del curs universitari 2021-2022, que va anar a càrrec del president de la Generalitat, Pere Aragonès, i de la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis.

Maria Jesús Marco Galindo, professora dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i titulada de la FIB, ha rebut la distinció Jaume Vicens Vives per la seva trajectòria i la seva contribució a la millora de la competència comunicativa escrita, tant acadèmica com professional, dels estudiants d’enginyeria mitjançant el disseny, la creació i la posada en funcionament de diferents recursos, eines i metodologies en un entorn d’aprenentatge en línia.

D’altra banda, el projecte “Disseny, elaboració i disseminació de recursos per a la introducció de la perspectiva de gènere a la docència en l’àmbit STEM”, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha rebut la menció M. Encarna Sanahuja Yll a títol col·lectiu per la seva contribució a l’avanç de la inclusió de la perspectiva de gènere tant en l’activitat acadèmica com mitjançant accions de suport a altres universitats, projectes europeus, jornades i cursos de formació.
Aquesta iniciativa està coordinada per la professora de la UPC Amaia Lusa, sent la exprofessora de la FIB, Núria Castell, una de les integrants d’aquest equip guanyador.

Desenvolupat entre maig del 2017 i abril del 2021, el projecte ha contribuït al desplegament del tercer Pla d’Igualtat de gènere a la UPC (2016-2020) i al disseny del quart pla (2021-2026). El premi rebut, dotat amb 20.000 euros, s’ha de destinar a projectes d’innovació o de millora docent en la perspectiva de gènere.

Els premis Jaume Vicens Vives van ser creats l’any 1996 i la seva finalitat és reconèixer la qualitat docent universitària, mentre que les mencions M. Encarna Sanahuja Yll valoren l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

Premsa Govern Generalitat

Premsa UPC