El catedràtic Mateo Valero, investit doctor "honoris causa" per la Universitat de Granada

Esteu aquí

Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), ha estat investit doctor honoris causa per la Universitat de Granada, en reconeixement a la seva investigació en el camp de l'arquitectura de computadors.

La investidura com a doctor honoris causa del catedràtic Mateo Valero, director del BSC-CNS, ha tingut lloc el 20 de maig en un acte presidit per la rectora de la Universitat de Granada, Pilar Aranda Ramírez, i en què ha actuat com a padrí el professor emèrit Alberto Prieto Espinosa, catedràtic del Departament d'Arquitectura i Tecnologia de Computadors de la mateixa universitat.

En el seu discurs d'investidura, Valero ha acceptat "amb alegria i humilitat" entrar a formar part del prestigiós elenc de doctors honoris causa de la Universitat de Granada, entre els quals es troben almenys vuit Premis Nobel, i ha volgut compartir aquest reconeixement a la seva investigació amb els seus estudiants de doctorat i col·laboradors: "sense la seva ajuda no hauria estat possible", ha afirmat Valero.

El discurs de Valero s'ha centrat en valor de l'educació com "l'instrument més poderós que tenim per canviar el món" i el de la investigació com "un dels principals motors que té un país per crear riquesa i oferir respostes a la complexa situació de les nostres societats". Així mateix, ha explicat el paper de l'arquitectura de computadors i la supercomputació en els avenços de la societat i la ciència.

Juntament amb Valero, en el mateix acte també ha estat investit doctor honoris causa el cantant Miguel Ríos.