La UPC, líder en Enginyeria Informàtica segons el Rànquing CYD 2022

Esteu aquí

La Fundación CYD destaca la UPC per estudiar enginyeria informàtica a Espanya al seu rànquing que compara la qualitat de les universitats espanyoles.

ranking-cyd

Els resultats de la novena edició del Ranking CYD, que elabora la Fundación CYD que s’han fet públics el passat 15 de juny, destaquen que la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) compta amb el major número d’indicadors d’elevat rendiment a l’Enginyeria Informàtica, sent la primera universitat a l’estat espanyol per a estudiar aquests estudis. La UPC també és líder a Física i Enginyeria Civil, a més de situar-se al top 1 en Enginyeria Civil amb el major nombre d’indicadors d’alt rendiment.

El Rànquing CYD, que permet mesurar i comparar el rendiment de les universitats segons dimensions com ensenyament i aprenentatge; recerca; transferència del coneixement; orientació internacional, i contribució al desenvolupament del territori, presenta una anàlisi per àmbits de coneixement (28 en total). En l'actual edició, analitza 79 universitats estatals (48 de les quals són públiques) i ha tingut en compte 3.052 titulacions.

Enguany, com a novetat, també s’ha estudiat la presència de les dones en estudis STEM, o la digitalització de la docència i l'avaluació. Respecte la presència de dones en estudis STEM, les tesis lñegides per dones representen el 37%, i el personal docent i investigador el 30%, les dones PDI han obtingut el 23% del total de càtedres convocades. Les dones matriculades en estudis de graus STEM ja representen un 36%, però encara estan poc representades en els estudis d’Enginyeria Informàtica , amb un 14% de presència.

Les universitats espanyoles han incrementat el model hídrid de docència del 7% al 32% tras el curs 2020-2021. També ressalta l’augment respecte la digitalització de l’avaluació docent, des del 4% d’exàmens online fins al 30% tras el 2020-2021.

Resultats del Rànquing