Comunicat sobre la docència del 2020-2021 quadrimestre de primavera

Esteu aquí

El pròxim 15 de febrer iniciarem el quadrimestre de primavera, i tot sembla indicar que les autoritats competents mantindran les restriccions actuals per què fa referència a l’activitat docent de les Universitats catalanes.

comunicat FIB

Davant d’aquesta situació us informem que pel que fa a la presencialitat:

Grau en Enginyeria Informàtica

Iniciarem el curs en una situació similar al final del passat quadrimestre, és a dir:

• Totes les assignatures i/o activitats de teoria/problemes/laboratori del quadrimestre de primavera que a l’horari actual tenen com aula assignada en línia es realitzaran en modalitat no presencial al llarg de tot el quadrimestre.
  • Totes les classes de teoria (encara que tinguin una aula assignada) començaran en modalitat no presencial. En funció de les resolucions que dictin les autoritats competents, aquestes classes podrien passar a modalitat presencial al llarg del quadrimestre.
  • Les classes de problemes i laboratoris que tenen assignades una aula a l’horari actual, es realitzaran de forma presencial. En funció de les resolucions que dictin les autoritats competents, aquestes classes podrien passar a modalitat no presencial al llarg del quadrimestre.
  • Respecte a l’organització horària i la matrícula, els horaris s’han elaborat de nou seguint els criteris de presencialitat presentats, i amb l’objectiu de crear grups estables, minimitzar el nombre de canvis d’aula, i reduir el nombre de dies que els i les estudiants s’han de desplaçar al campus per realitzar les activitats docents presencials.

La nostra recomanació és que matriculeu seguint els mateixos criteris amb què hem elaborat els horaris.

Actualització 10 de febrer. Com segurament heu sentit als mitjans de comunicació, les mesures aprovades pel Procicat el proppassat 4 de febrer permeten reprendre les classes teòriques presencials en el primer curs dels graus. La tendència a tota la UPC és impartir les assignatures de primer curs en les mateixes condicions de l'inici del quadrimestre de tardor. En conseqüència, la FIB ha decidit que la docència de les assignatures del primer curs serà majoritàriament presencial, mentre les autoritats sanitàries ho permetin, amb l'aforament de les aules restringit a un 50% d'ocupació i les mesures higièniques recomanades.

Grau en Ciència i Enginyeria de Dades

Iniciarem el quadrimestre de primavera de la manera següent:

• A primer, les classes de teoria es faran en modalitat no presencial i les classes de problemes/pràctiques (dimarts i dijous) es faran presencials; estem pendents del Procicat per saber si permetrà ampliar la presencialitat.
  • A segon, les classes de dimarts, dimecres i dijous (teories i pràctiques d'IPA) es faran en modalitat no presencial, i les classes de dilluns i divendres en modalitat presencial.
  • A tercer, es faran en modalitat presencial els dimarts i en no presencial la resta dels dies.
  • Les assignatures optatives es fan segons el que convingui cada centre.

Màster en Intel·ligència Artificial

Iniciarem el curs en una situació igual a la del final del passat quadrimestre, és a dir, iniciarem totes les classes en línia, fins que no canviï la situació i el Procicat permeti fer activitats presencials de teoria, problemes i laboratoris. A causa de la barreja d’horaris de teories, problemes i laboratoris no és possible crear una franja d’horaris presencials amb només laboratoris. És per això que ens hem estimat més fer format en línia al principi de quadrimestre, i fins que no canviï la situació.

Màster en Innovació i Recerca en Informàtica

Iniciarem el curs en una situació igual a la de final del passat quadrimestre, amb classes en línia de teoria i classes presencials per les classes pràctiques (laboratoris i problemes). En el MIRI, implica que els dilluns, dimarts i dijous queden en format totalment en línia, i els dimecres i divendres en format presencial amb laboratoris i problemes.

Màster en Enginyeria Informàtica

Iniciarem el curs en una situació igual al final del passat quadrimestre, amb classes en línia de teoria i classes presencials per les classes pràctiques (laboratoris i problemes).  En el MEI, implica que aquest inici de curs tenim aquesta presencialitat: de dilluns a dimecres és presencial amb classes de problemes i laboratoris, i dijous i divendres en línia, amb classes de teoria. Compte que hi ha assignatures que comencen a l’abril! al març ja veurem què passa amb aquestes assignatures.

D’altra banda el calendari acadèmic estableix que el període de classes va del 15 de febrer al 31 de maig de 2021. S'habiliten els dies 15,16, 19, 20 i 21 d’abril per a la realització de proves d'avaluació. Durant aquests dies no hi haurà classes (ni presencials ni no presencials). Els actes avaluatius, tant del mes d’abril com del mes de juny, es realitzaran majoritàriament en modalitat presencial. Per motius organitzatius o de mobilitat de les persones, es poden produir algunes excepcions. Com sempre trobareu la informació concreta de cada assignatura al Racó i/o a Atenea.

En qualsevol cas, en tot moment s’aplicaran les resolucions dictades per les autoritats, i quan convingui s’adaptarà la presencialitat de les activitats docents, i les mesures sanitàries aplicades al Campus.

Ben segur que gràcies a la dedicació i responsabilitat de tots nosaltres completarem la vostra formació universitària de forma exitosa.

Cuideu-vos, i tingueu cura dels vostres.

Direcció FIB