"Parlem de les dones, la ciència i la tecnologia", xerrada participativa el 27 de maig

Esteu aquí

A l’acte es debatrà sobre quins són els reptes que han d'afrontar les dones per a poder fer camí en els àmbits de la ciència i la tecnologia.

El dijous 27 de maig, a les 12.30 h, tindrà lloc a la Sala d’Actes Manuel Martí Recober de la FIB la xerrada participativa "Parlem de les dones, la ciència i la tecnologia". L’acte girarà al voltant de temes com la importància de tenir figures femenines com a referents en l'àmbit cientificotècnic, les habilitats que ha de tenir una dona científica, la relació entre maternitat i carrera professional o el futur de la dona en l'àmbit cientificotècnic.

Es tracta d'un acte participatiu organitzat pel Front d'Estudiants Zona Universitària que es durà a terme en format híbrid i que serà retransmès en streaming. Els organitzadors d’aquesta xerrada són Gladys A. Ochoa Freire, Arthur Dilmé i Adrià Ventura, els quals recolliran durant els dies previs a la sessió aquelles preguntes a les ponents que les persones interessades els hi facin arribar mitjançant el correu electrònic .

Les cinc ponents d’aquesta sessió que respondran a les preguntes proposades són:

• Andrea Aran Garriga, graduada en Microbiologia a la UAB l’any 2013 amb la primera promoció de microbiòlegs. Des de l’any 2019 és membre de Doctorands en Lluita a la UAB.
  • Karina Gibert Oliveras, catedràtica de la UPC i professora de la FIB que recentment ha rebut la menció honorífica del Premi Creu Casas “Dones per canviar el món” de l’IEC.
  • Núria Castell Ariño, professora titular jubilada de la UPC, doctora en enginyeria informàtica i exdegana de la FIB. L’any 2020 va rebre la menció honorífica del Premi Creu Casas “Dones per canviar el món” de l’IEC i el premi UPC al Compromís Social en l’àmbit de la igualtat de gènere.
  • Sònia Estradé Albiol, llicenciada en Física, màster en Nanociència i Nanotecnologia i Doctora en Nanociències per la UB. És claustral per l’Assemblea Feminista de la UB i ha rebut la menció M. Encarna Sanahuja YII a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

La moderadora de l’acte serà Gladys A. Ochoa Freire, graduada en Enginyeria Química a la EEBE-UPC, estudiant del màster de Química de Materials Aplicada a la UB i coordinadora externa del Front d'Estudiants de Catalunya.

L'aforament de la sala estarà limitat a 30 persones. Es podrà seguir pel canal de YouTube de la FIB.

Més informació sobre les ponents