Marta Esplugues, finalista del 19è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat

Esteu aquí

Marta Esplugues, que el curs 2018-2019 estudiarà Enginyeria Informàtica a la FIB, ha quedat finalista del 19è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat

L’estudiant Marta Esplugues, del centre Jesuïtes Sarrià - Sant Ignasi, ha quedat finalista amb el treball My dear computer, what am I going to do with you? Gathering, fixing and analyzing computers for non-profit organizations que se centra en la reutilització i el reciclatge d’ordinadors de deixalleria. Per abordar aquesta qüestió, l’estudiant ha analitzat i millorat el rendiment d’aparells recuperats d’una planta de residus, utilitzant un codi C++ desenvolupat per ella mateixa i diverses aplicacions, que li han permès mesurar l’eficiència dels respectius ordinadors i escollir les modificacions més adequades per augmentar-ne la funcionalitat.

Marta Esplugues, que el curs 2018-2019 estudiarà Enginyeria Informàtica a la FIB, ha donat els dos ordinadors reciclats a través del projecte a dos joves en risc d’exclusió social del Centre Sant Jaume de Badalona.