La 18ª Festibity, mostra de la nextREALITY

Esteu aquí

Els exdegans Antoni Giró i Antoni Olivé i el professor de la FIB Ricard Gavaldà han estat reconeguts amb Mencions Festibity.

Sota el lema nextREALITY, la 18a Festibity ha tingut lloc el dijous 21 d’octubre al Pavelló de l’Estació del Nord. Un any més, la tecnologia ha estat la protagonista a la ciutat comtal i l’esdeveniment ha comptat amb l’assistència de més de tres-centes cinquanta persones, entre les que es trobaven reconegudes autoritats, experts, CIOs, informàtics i fibers. La gran festa de les TIC a Catalunya també s’ha pogut seguir en directe per Fibracat TV.

L’edició d’enguany ha estat dedicada a reflexionar sobre el paper i l’impacte de la tecnologia. La crisi pandèmica ha demostrat que el sector de les TIC és més actiu que mai i que ens trobem en una revolució digital imparable que ens conduirà a noves realitats.

L’acte ha començat a les 18.30 h amb una copa de benvinguda que ha anat seguida de l’acte principal presentat per la periodista Xantal Llavina.

Josep Fernandez, degà de la FIB, i Benito Cerrillo, president de FIB Alumni, han dut a terme la benvinguda institucional, que abans ha estat amenitzada per l’exhibició artística dels Basket Beat.

A continuació, el primer cíborg de la història, Neil Harbisson, ha fet la seva ponència. Harbisson va aconseguir vèncer l’acromatòpsia (malaltia que només permet veure el blanc, el negre i el gris) gràcies a una antena que forma part del seu cos, cocreada per ell mateix, i que li permet "escoltar els colors". Amb 21 anys va ser la primera persona del món reconeguda com a cíborg i el 2010 va crear la Cyborg Foundation, una plataforma internacional per ajudar els humans a convertir-se en cíborgs. Harbisson també és un músic que s’expressa artísticament a partir d’un nou sentit creat per la unió permanent entre el seu cervell i la cibernètica.

Seguidament, la nota d’humor ha estat a càrrec de l’humorista Xavi Cazorla, per després tornar a l’escenari els Basket Beats durant l’espai dedicat als patrocinadors.

Les Mencions de la Festibity

Tot seguit es va donar pas al lliurament de les mencions Festibity:

Mencions FIB als ex-degans de la FIB Antoni Giró i Antoni Olivé.
Antoni Giró ha participat en molts projectes, tant catalans i estatals com internacionals a nivell de docència, de recerca o de gestió. Del seu currículum més que extens cal destacar la seva capacitat per hibridar les ciències físiques i la informàtica. Josep Casanovas, exdegà de la FIB i un dels pares de la Festibity, i Ricard Leal, Account Executive de Salesforce, han entregat aquesta menció.

Per la seva banda, jubilat recentment com a catedràtic emèrit a la UPC, Antoni Olivé ha estat professor, investigador, escriptor de novel·les, doctor, degà, vicedegà, director, pèrit, ponent, etc. El degà de la FIB, Josep Fernandez, i la directora general de Catalunya d’Inetum, Susana Prado, han estat els encarregats d’entregar el premi.

Menció Fiberemprenedors per Amalfi Analytics. Aquesta menció s’atorga a empreses rellevants impulsades per Fibers que hagin promogut algun projecte empresarial de rellevància. El premi ha estat entregat per Benito Cerrillo, president de FIB Alumni, i David Mañas, Director Cloud Infraestructure & Security de T-System, i l’han recollit Ricard Gavaldà, professor i exvicedegà de la FIB, i Martí Zamora.

Menció Honorífica per Marta Continente, experta en smart cities i apassionada d’internet, la innovació i la creativitat. Continente va ser responsable d’iniciatives pioneres per millorar l’administració electrònica. La Menció ha estat lliurada pel conseller Jordi Puigneró.

Menció a la Iniciativa TIC a la Plataforma d’Expert.ai, plataforma d’intel·ligència artificial. La Sra. Montserrat Pardàs, vicerrectora de Política Acadèmia de la UPC, i Ivan González, director de Marketing i Comunicació de Seidor, han estat els encarregats de lliurar la menció.

Menció Solidària al projecte T-Mercabarna Solidària de T-Systems i Mercabarna, un marketplace digital que es va desenvolupar en menys de 24 hores en els moments més crítics de la pandèmia per tal d’aportar aliments a les persones que més ho necessitaven. Michael Donaldson, Comissionat d'Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern de l’Ajuntament de Barcelona i Paloma Herranz, Sales Manager d’IPM, han entregat el premi.

L’acte ha finalitzat amb la cloenda a càrrec de l’Hble. Sr. Jordi Puigneró, vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, qui ha parlat dels reptes de futur.

La Festibity és impulsada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona i FIB Alumni, i els seus beneficis són reinvertits en la comunitat d’estudiants i exalumnes per tal d’organitzar activitats (seminaris, trobades TIC, formació), així com també per mantenir una xarxa de networking i una borsa de treball.