Informàtica i Democràcia: els Origens de la FIB (1974-1976)

Esteu aquí

En el context dels actes del seu 40è aniversari, la FIB organitza el proper dimecres 6 de juny de 2018 l'acte en el qual es donaran a conèixer els Origens de la FIB, amb record i homenatge inclós pels companys Nacho Navarro i Tomas Lang

Pocs FIBers coneixem les difícils i convulses circumstàncies que van concloure l'any 1977 amb la creació de la nostra Facultat. En els darrers anys, el nostre company Jordi Fornés, professor del Departament d'Arquitectura de Computadors, ha treballat extensament en una tesi doctoral centrada en aquells moments històrics, tesi recentment defensada al Programa de Doctorat en Història de la Ciència de la UAB, i que ha produït diversos articles internacionals, dos dels quals a la prestigiosa revista IEEE The Annals of the History of Computing. Després d'entrevistar els protagonistes principals d'aquella història, d'analitzar un munt de documentació, fins i tot descobrint alguns orginals inèdits, la tesi d'en Fornés ha posat llum "informàtica" a aquells moments de transició cap a la democràcia, política i també universitària. El seu treball il·lumina especialment les circumstàncies tant particulars que van permetre l'oportuna creació de la FIB, com a resultat d'una revolta, contra els criteris imposats pel Ministerio de Educación franquista del moment, per part d'un grup de professionals informàtics organitzats des de l'associació ATI. Una bona història "de pel·lícula" que en bona part explica el caire diferent de la FIB des dels seus inicis, i que tots els FIBers hauriem de conèixer.

Al principi de l'acte hi haurà unes paraules de record i homenatge pels companys Nacho Navarro i Tomàs Lang, professors que ho van ser del Departament d'AC i que fa poc temps ens van deixar.

Recordeu, l'acte tindrà lloc a la Sala d'Actes Manuel Martí Recober de la FIB, el dimecres 6 de juny, a les 12.00 h.

Consulta totes les activitats del 40è aniversari de la FIB aquí