Rosa Maria Badia, Premi Dona TIC 2019

Esteu aquí

La gala de la 5a. edició dels Premis Dona TIC va tenir lloc el dimarts 8 d’octubre a la Sala Barts de Barcelona, coincidint per primera vegada amb el Dia d’Ada Lovelace, la primera programadora de la història.

foto de Rosa M Badia, premi dona TIC 2019

Rosa Maria Badia, professora del Departament d’Arquitectura de Computadors de la FIB, ha guanyat el Premi Dona TIC 2019 dins de la categoria Acadèmica/Investigadora. El Sr. Andreu Vilamitjana, director general Cisco Espanya, va ser l’encarregat de lliurar aquest premi.

Vuit dones procedents dels àmbits empresarial, professional i acadèmic i tres iniciatives socials i empresarials han rebut els 11 guardons a l’acte presidit pel conseller Jordi Puigneró. Durant la seva intervenció, el conseller ha felicitat a totes les participants per “contribuir amb el seu talent en la construcció d’una Catalunya amb futur i capacitat per liderar la revolució tecnològica”. Així mateix, Puigneró ha anunciat “un Acord de Govern que eleva el Pla Dona TIC a estratègia de país”, el qual s’aprovarà en els propers mesos.

Cal destacar la Menció especial dels premis com a DonaTIC Divulgadora, que ha estat atorgada a la professora Núria Salán, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT). Altra de les representants de la UPC a aquest acte va ser la vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, qui va lliurar el premi a la categoria Iniciativa Empresarial a Everis Spain.

Amb 108 candidatures presentades aquest any es bat el rècord de participació a uns premis que ja s’han consolidat com a referent en el reconeixement i la divulgació del paper i el talent de les dones en l’àmbit tecnològic. Aquests guardons també tenen l’objectiu d’oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) en el futur.

Organitzats pel Departament de Polítiques Digitals amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones, l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona i l’associació Tertúlia Digital, els Premis Dona TIC s’inscriuen dins el Pla Dona TIC, el pla estratègic que impulsa el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.