L'inLab FIB, Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària 2021

Esteu aquí

El programa Talent de l’inLab FIB rep el guardó en la modalitat d’iniciativa docent.

L'inLab FIB ha estat guardonat amb el 24è Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària per la iniciativa docent del programa Talent. El premi l’atorga el Consell Social de la UPC amb el propòsit d’incentivar l’excel·lència de la funció docent a la Universitat. L’altra iniciativa docent premiada és el Taller en Fusta Escala 1:1, impulsat per docents de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB).

També han resultat premiats la professora Marta Fransoy Bel, del Departament d’Òptica i Optometria, i el professor Ramon Bragós Bardia, del Departament d’Enginyeria Electrònica i professor de la FIB, pel valor dels seus models d’ensenyament. La menció honorífica per la seva trajectòria docent ha recaigut, a títol pòstum, en Joaquín Montón Lecumberri, del Departament de Tecnologia de l’Arquitectura i docent a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB).

El programa Talent, dirigit fins a mitjans de 2020 pel professor Josep Casanovas, està liderat en la actualitat pel professor Ernest Teniente, director de l’inLab FIB, i la professora Maria Ribera Sancho, responsable del programa i directora associada de l’inLab FIB, ambdós del Departament d’Enginyeria de Serveis i Sistemes d’Informació. El programa també compta amb un equip format per docents de diferents departaments i amb la participació un equip de professionals del PAS de la facultat.

Aquesta iniciativa docent de l’inLab FIB està adreçada a l’estudiantat de grau, màster i doctorat de la Universitat per tal d’impulsar la seva capacitat d’emprenedoria, creativitat i innovació. El programa Talent té com a objectiu aconseguir, mitjançant les pràctiques curriculars o extracurriculars, una formació integral que complementi la que s’obté amb el seguiment ordinari dels estudis. D’altra banda, es combina l’actuació de tutors i tutores acadèmics com a lligam per a l’estudiantat que participa en els treballs de fi de grau, les pràctiques de màster o les tesis doctorals. El programa incorpora anualment un centenar d’estudiants i, segons el jurat d’aquesta edició, “ha contribuït a la projecció dels estudis d’enginyeria informàtica, principalment pel que fa als àmbits de la innovació, la transferència de tecnologia i el reconeixement social”.

El programa de l’inLab FIB compta amb un gran reconeixement entre empreses i institucions externes a la Universitat, i ha obtingut els segells de qualitat Tecnio i ISO9001. A més, ha estat reconegut recentment per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) com una de les bones pràctiques docents de les universitats catalanes.

Notícia inLab FIB

Premsa UPC