L’estudiant de la FIB Gerard Rodríguez, distingit al 22è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i CFGS

Esteu aquí

Rodríguez ha estat seleccionat per participar en la competició internacional Ciencia en Acción.

Dins el marc del 22è Premi UPC Arquitectura, Enginyeria, Ciències i Tecnologia, l’estudiant del Grau en Enginyeria Informàtica (GEI) de la FIB provinent de l’Educem II de Granollers, Gerard Rodríguez, ha estat escollit per participar en la competició internacional Ciencia en Acción, que es durà a terme de l’1 al 3 d’octubre a Atarfe (Granada). El seu treball “MARS ODYSSEY: simulació d’un viatge espacial a Mart”, tutoritzat per la professora Inés Solà, té com a objectiu estudiar les etapes d’un viatge espacial des de la Terra fins a Mart amb la finalitat d’enviar un rover que contribueixi als descobriments marcians.

La planificació d’un assentament temporal per a persones refugiades, “‘Tecnologia solidària: Baaloul 007 extension. Estudi i planificació d’un assentament temporal per a refugiats” de Marta Vidal, alumna de l’Institut Pere Ribot de Vilassar de Mar, ha guanyat el 22è Premi UPC Arquitectura, Enginyeria, Ciències i Tecnologia en la categoria de treballs de recerca de batxillerat. Quant als projectes de cicles formatius de grau superior (CFGS), el guardó ha recaigut en l’estudi “Mercado Terra” sobre com es poden repoblar àrees rurals mitjançant l’ús de productes locals ecològics, realitzat per Carolina Márquez de l’Escola Massana de Barcelona.
La UPC també ha premiat el treball “Els residus. És possible el Residu Zero?”, de Meritxell Edo, com a treball de batxillerat finalista.

El Premi UPC pretén potenciar l'interès de l'alumnat de batxillerat i de CFGS per les àrees de l’àmbit STEAM, a més de premiar la incorporació de la dimensió sostenibilista que es realitza en aquesta àrea a les aules de secundària.

Premsa UPC