Karina Gibert guanya el Premi Dona TIC Acadèmica/Investigadora 12×12 2018

Esteu aquí

Els premis 12×12 Dona TIC tenen com a objectiu premiar el paper de la dona i pretenen divulgar referents de dones en l’àmbit de les TIC entre la societat per fomentar les vocacions TIC en les dones.

La catedràtica Karina Gibert, membre del departament d’Estadística i Investigació Operativa i professora de la FIB, ha guanyat el premi en la categoria Acadèmica/Investigadora. La seva recerca se centra en l’aplicació de l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial en els camps de la salut i el medi ambient.

Aquests guardons es van crear l’any 2015 per destacar la feina de les estudiants i professionals en l’àmbit de les noves tecnologies, i crear referents perquè les nenes i noies vegin que les disciplines STEM no són un món exclusivament masculí.

En concret, les premiades d’aquesta edició han estat:

• Premi Dona TIC Emprenedora: Maria Teixidor, sòcia fundadora de BCN RESOL ODR SOLUTIONS, S.L., una de les primeres aplicacions que permet la detecció dels casos d’assetjament i la notificació de conflictes a organitzacions com empreses, centres educatius i clubs esportius.
  • Premi Dona TIC Revelació: Jordina Torrents, Màster en Enginyeria Informàtica: Seguretat Informàtica i Sistemes Intel·ligents i Màster interuniversitari en Visió per Computador. Actualment està cursant els estudis de doctorat en Informació i Tecnologies de la Comunicació a la UPF.
  • Premi Dona TIC Divulgadora: Xantal Llavina, directora i presentadora del programa de ràdio ‘Revolució 4.0’ a Catalunya Ràdio, on tracta sobre la transformació digital de referència per als emprenedors.
  • Premi Dona TIC Acadèmica/Investigadora: Karina Gibert, catedràtica de la Facultat d’Informàtica i vicedegana de Big Data i Data Science del Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya, on és cofundadora de la comissió donesCOEINF. La seva recerca se centra en l’aplicació de l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial en els camps de la salut i el medi ambient.
  • Premi Dona TIC Estudiant TIC Universitària: Laura Martínez, enginyera informàtica. Actualment, treballa en el camp de l’automatització de processos i cursa el Màster en Intel·ligència Artificial a la FIB.
  • Menció Especial Estudiant TIC Universitària: Sundus Ishaque, estudiant de grau d’Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació, menció Telemàtica, a la UPC. Actualment està desenvolupant el treball final de grau sobre solucions per a la migració de dades a Sony Europe Limited.
  • Premi Dona TIC Estudiant FP: Cristina Martin, Grau Superior de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i actualment està cursant el Cicle Formatiu de Grau Superior de Desenvolupament d’Aplicacions Web. És la creadora de l’aplicació VolcanOlot que gamifica el turisme als volcans de la Garrotxa.
  • Premi Dona TIC Professional: Teresa Serra, llicenciada en Informàtica i màster en Tractament d’imatge. Actualment és la directora general i sòcia fundadora de TESEM, una empresa fundada per quatre dones TIC i participa com a consellera delegada i assessora en diverses empreses i entitats de l’àmbit de les telecomunicacions, la societat de la informació i la transformació digital.
  • Premi Dona TIC Iniciativa empresarial: StrongHer de Nokia Spain SA, una xarxa de treballadors que promou la diversitat de gènere a l’empresa i proporciona models de rols diversos tant per a homes com per a dones, amb l’objectiu que les dones de Nokia tinguin les mateixes oportunitats i representació que els homes a tots els nivells.
  • Premi Dona TIC Iniciativa d’entitat, centre formatiu/institució: ConectaCODE de la Fundación Esplai, Ciudadanía Comprometida, una iniciativa que fomenta les competències STEM de les nenes mitjançant accions formatives, de difusió i d’acompanyament en l’àmbit de la programació i la robòtica educativa amb el suport de Microsoft a través del programa YouthSpark.

Font: Coeinf