Estudiants del GCED guanyen el Premi Barcelona World Data Viz Challenge 2020 Barcelona - Kobe

Esteu aquí

Marina Rosell i Raúl Higueras han estat els guanyadors del Premi Barcelona i de la Menció especial a estudiants universitaris.

La 3a edició del World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe, concurs organitzat conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona i el de Kobe (Japó), ha tingut lloc el dijous 3 de desembre de 2020 en un acte virtual emès en directe per YouTube.

Marina Rosell Murillo i Raúl Higueras Serrano, estudiants de tercer curs del Grau en Ciència i Enginyeria de Dades, han rebut el Premi Barcelona World Data Viz Challenge 2020 Barcelona - Kobe gràcies al seu projecte “Nivell Educatiu de la Població de Barcelona”. A més, han estat els guanyadors de la Menció especial en la categoria "Universitats de Barcelona", guardó atorgat al millor treball presentat per estudiants universitaris.

La visualització del projecte guanyador està relacionada amb l’Objectiu 4 referent a Educació de Qualitat dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), i analitza la relació entre el nivell educatiu dels ciutadans i ciutadanes de la ciutat comtal, la seva situació socioeconòmica i sexe per tal d’obtenir informació que faciliti la presa de decisions en matèria educativa.

El World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe té l’objectiu de posar en relleu els reptes de les ciutats intel·ligents i fer partícip a la ciutadania convidant-la a proposar millores a partir de l’anàlisi de dades i la seva visualització. Enguany ha estat la Fundació Bit Habitat, centre d’innovació urbana de Barcelona, l’organització que ha liderat el projecte. No obstant això, l’esdeveniment ha comptat de nou amb la col·laboració de la Direcció de Relacions Internacionals i de l'Oficina Municipal de Dades de l’Ajuntament de Barcelona.

Llegeix més