Equip FIBer guanya el segon premi a la CopenHacks 2019

Esteu aquí

La hackathon s'ha celebrat al Microsoft Development Center de Lyngby de Copenhaguen.

El darrers dies 6 i 7 d'abril de 2019 s'ha celebrat al Microsoft Development Center de Copenhaguen la 3a edició de CopenHacks, la major hackathon de Dinamarca. Durant 24 hores, els hackers han programat amb totes les seves forces per tal de materialitzar les seves idees en forma de projectes, tant software com hardware. L'edició d'aquest any ha estat a càrrec de Nermeen i Oscar Faixat, ex-estudiant de la FIB.

L'equip integrat pels FIBers Oriol Closa (Erasmus a la KTH, Suècia), Joaquim de la Cruz (fundador i CEO de www.splitapp.one), David Campos (Erasmus a la University of Łódź, Polònia + SICUE a la FIB) i Francisco Martínez (Erasmus a la ITU, Copenhaguen) ha estat guanyador del segon premi del concurs. El seu projecte, Drawploy, ha  estat crear una aplicació web progressiva (PWA) per a reconèixer diagrames fets a mà de màquines virtuals i fer automàticament deploy a la Google Cloud Platform. El projecte fa servir Cognitive Services de Microsoft Azure per a detectar text als diagrames, la llibreria OpenCV per a reconèixer les formes dibuixades, i l'API de Google Cloud Platform per a fer deploy de les màquines i serveis al núvol.

Per la seva banda, els estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica Andrea Querol, Ferran Toda, Guillem Ramírez i Joan Vinyals Ylla-Catala han guanyat el premi de la categoria Best IoT Hack using a Qualcomm Devic amb IoT-SmartSoundSystem. A més, s'ha atorgat una Menció especial a Ferja Velasco, Taras Yarema, Félix Arribas i Alaá Moucharrafie pel joc MazeChain, que ha estat un dels cinc finalistes.

Altres estudiants de la FIB que també han participat a l'edició d'enguany amb els seus respectius projectes són: Donework (Albert Suárez, Elena Ruiz, Adrià Cabeza, Xavier Lacasa), WatchMyKid (Victor Pérez, David Aleu), Positweet (August Boza, Eloi Carracedo, Aitor Mato), DontTrustPast (David Sirera, Víctor Diví, Bernat Torres), i PetChain (Sergi Canal, Marc Ferreiro i Guillem Rosselló), entre d'altres.