Equip FIBer guanya el segon premi a la CopenHacks 2019

La hackathon s'ha celebrat al Microsoft Development Center de Lyngby, Copenhaguen.

El darrers dies 6 i 7 d'abril de 2019 s'ha celebrat al Microsoft Development Center de Copenhaguen la tercera edició de CopenHacks, la major hackathon de Dinamarca. Durant 24 hores, els hackers han programat amb totes les seves forces per materialitzar les seves idees en forma de projectes tant software com hardware. L'edició d'aquest any ha estat a càrrec de Nermeen i Oscar Faixat, ex-estudiant de la FIB.

L'equip integrat pels FIBers Oriol Closa (Erasmus a la KTH, Suècia), Joaquim de la Cruz (fundador i CEO de www.splitapp.one), David Campos (Erasmus a la University of Łódź, Polònia + SICUE a la FIB) i Francisco Martínez (Erasmus a la ITU, Copenhaguen) ha estat guanyador del segon premi del concurs. El seu projecte, Drawploy, ha  estat crear una aplicació web progressiva (PWA) per reconèixer diagrames fets a mà de màquines virtuals i fer automàticament deploy a la Google Cloud Platform.

El projecte fa servir Cognitive Services de Microsoft Azure per detectar text als diagrames, la llibreria OpenCV per reconèixer les formes dibuixades i l'API de Google Cloud Platform per fer deploy de les màquines i serveis al núvol.

Altres estudiants FIBs també han participat a l'edició d'enguany: Donework (Albert Suárez, Elena Ruiz, Adrià Cabeza, Xavier Lacasa), WatchMyKid (Victor Pérez, David Aleu), Positweet (August Boza, Eloi Carracedo, Aitor Mato), DontTrustPast (David Sirera, Víctor Diví, Bernat Torres), PetChain (Sergi Canal, Guillem Rosselló) i IoT-SmartSoundSystem (Andrea Querol, Ferran Toda, Guillem Ramírez, Joan Vinyals Ylla-Catala) entre d'altres. Menció especial a Ferja Velasco, Taras Yarema, Félix Arribas i Alaá Moucharrafie pel joc MazeChain que ha estat un dels cinc finalistes.