David López Álvarez, “Premio AENUI a la calidad e innovación docente 2020”

Esteu aquí

El professor del departament d’Arquitectura de Computadors rep aquest guardó pel seu compromís amb la innovació educativa.

Premio AEUNI 2020 David Lopez

L’AENUI (Asociación de Enseñantes Universitarios de la Informática) ha atorgat el “Premio AENUI a la calidad e innovación docente 2020” al professor de la FIB David López Álvarez, dins el marc de la XXVI edició de les Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI 2020) celebrades a València del 8 al 9 de juliol. Aquestes jornades han estat organitzades en format virtual per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Universitat de València i van finalitzar dijous 9 de juliol amb l’acte de cloenda i el corresponent lliurament de premis.

El “Premio AENUI a la calidad e innovación docente 2020” ha valorat els mèrits, tant professionals com personals, de David López, a qui es considera un pioner i tot un referent a l’àmbit de la innovació docent a Espanya. I és que el professor de la FIB ha impulsat la creació del grup d’Investigació en Educació en Ciència i Enginyeria de Barcelona, BCN-SEER, i ha estat el director de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC, a més de ser membre d’associacions internacionals d’educació en enginyeria com ara la American Society for Engineering Education (ASEE) o la European Society for Engineering Education (SEFI).

El seu compromís amb la investigació en educació també es reflecteix en la publicació de més de cent articles, així com en la seva implicació amb les JENUI des de l’any 2006. Cal destacar les seves contribucions en forma d’articles a la revista de l’AENUI ReVision, que són un referent de qualitat i contingut i una guia per a publicacions de l’àmbit de la investigació en educació.

La conferència de David López amb motiu del seu guardó ha hagut de posposar-se fins a la propera edició de les JENUI el 2021, però es pot veure el seu discurs d’agraïment i una micro-ponència sobre l’ús de l’humor com a eina docent a youtube.