STEM Talks Menorca 2021

Esteu aquí

La FIB participa a l'esdeveniment STEM Talks Menorca 2021 per tercer any consecutiu, un esdeveniment que intenta apropar el món STEM de manera divulgativa a tota persona interessada en la matèria i que busca ensenyar totes les novetats d'aquest sector i despertar vocació científico-tècnica.

Stem talks gdg menorca 2021

Per quart any consecutiu, STEM talks Menorca torna en una nova edició per apropar la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a tota persona interessada de manera divulgativa i comprensible per tothom que vulgui conèixer més sobre tot el que envolta el món STEM.

El Google Developer Group Menorca, organitza, conjuntament amb la Fundació Bit i el Consell Insular de Menorca, un esdeveniment de dos dies en format en línia i amb grans conferències de diferents àmbits com intel·ligència artificial, computació quàntica, impresió 3D, blockchain i criptomonedes, i molts més que es podran trobar dins els dies 21 i 22 de gener tant matí com tarda!

Onze ponents passaran per l’STEM Talks Menorca 2021, entre ells: Eduardo Sáenz de Cabezón, professor de la Universidad de La Rioja i reconegut divulgador científic amb el canal de youtube Derivando i presentant el programa Órbita Laika de La 2; Carmen Artigas, Secretaria d’Estat en digitalització i intel·ligència artificial i reconeguda experta en Big Data, intel·ligència artificial i innovació tecnològica, o Paco Franco i Josep Piris de Silme, gerent i enginyer en telecomunicacions que ens parlaran sobre el 5G a Menorca.

Dins dels ponents d'aquesta edició també tenim a la professora Karina Gibert, catedràtica a la Universitat Politècnica de Catalunya en l'àmbit de la intel·ligència artificial. La Karina també és vicedegana del Col·legi Oficial d'Enginyeria Informàtica de Catalunya i co-escritora de l'estratègia catalana en intel·ligència artificial entre un llarg etcètera. Ella ens parlarà sobre el projecte INSESS-COVID19 (insess-covid19.upc.edu) que va néixer amb la voluntat de posar l’accent en els Serveis Socials a Catalunya, grans oblidats de l’equació en la gestió de la pandèmia i on hi ha fortes necessitats d’aportar la dada com un actiu per a la gestió i la millora del mateix sistema i dels serveis als ciutadans. Es tracta d'un estudi prospectiu per conèixer les vulnerabilitats de la població catalana i aportar elements de decisió a les 107 Àrees Bàsiques de Serveis Socials de Catalunya. INSESS-COVID19 utilitza un plantejament innovador basat en uns mecanismes d’obtenció ràpida de dades a partir de processos participatius que involucren experts en serveis socials i també ciutadania; una metodologia mixta que combina tècniques de ciència de les dades, gestió del coneixement i intel·ligència artificial.

A més també tindrem una taula rodona d’estudiants universitaris orientada a tot alumne que tingui pensat començar un grau en STEM on es discutiran diverses qüestions sobre la vida universitària i sobre els estudis cientificotècnics i on es podran conèixer les experiències de quatre estudiants de diferents graus. Aquesta taula hi participaran tres alumnes de la UPC, dos dels quals són estudiants de la FIB: Aniol Bisquert, estudiant del grau en enginyeria informàtica, i Rita Geleta, estudiant del grau en ciència i enginyeria de dades. Aquesta taula serà moderada per l'organitzador de l'esdeveniment, Alex Alemany, també estudiant d'informàtica de la FIB.

Aquest any, l’esdeveniment es celebrarà en format virtual. Per seguretat i responsabilitat, aquest any s’ha decidit passar a un format 100% en línia per a la tranquil·litat de tots els assistents i dels ponents. Malgrat això, no significa un pas enrere! STEM Talks Menorca 2021 es supera cada any i aquest no serà una excepció! El més important serà gaudir del contingut, aprofitar-lo i aprendre, aquest cop des de casa!

Tota la informació sobre ponents, xerrades i horaris la podran trobar stem.gdgmenorca.com. Pots fer la teva inscripció a la mateixa web clicant al botó “Apúntate aquí!”.