Seminari FIB Alumni: "El 5G, una evolució o una revolució?"

Esteu aquí

Ponent: Josep Paradells Aspas
Data: dijous 3 de maig de 2018, 19.00 h.
Lloc: Sala d'Actes Manuel Martí Recober (Edifici B6, planta baixa)

El seminari té per objectiu donar una visió del que serà el 5G i es presentaran aquells aspectes que el fan singular i que els diferencien del que fins ara hem vist.

El sistema GSM era la segona generació de telefonia mòbil, vàrem seguir amb el 3G i ara ja estem comentant sobre el 5G, el nou sistema de comunicacions del que tothom en parla. No és el primer cop que es presenta una nova tecnologia, es creen moltes expectatives i a la fi el que ens arriba és menys i amb molt de retard. En aquesta ocasió ens trobem davant de quelcom que ens arriba com una evolució (passem del 4G al 5G), però que esdevindrà una revolució. El 5G ens permetrà nous serveis i a una escala universal, al servei de tothom, de qualsevol cosa i arreu. Per assolir aquests objectius no en tenim prou amb una nova interfície radio, ens fa falta un nou paradigma de xarxa de comunicacions. Com a tota bona revolució els seus efectes seran transversals a tota la societat, però en particular afectaran als professionals TIC. Ara tenim l'oportunitat de ser quelcom més que usuaris, podem ser operaris i crear valor.

Josep Paradells Aspas és catedràtic de la UPC al Departament d'Enginyeria Telemàtica, és director de la Fundació i2CAT, un centre de recerca en Internet promotor d'una iniciativa 5GBarcelona, i codirector del Màster en IoT de la Fundació Politècnica. Té més de trenta anys d'experiència en recerca i desenvolupament en sistemes de comunicacions mòbils optimitzats per a Internet.

Les places són limitades i cal registrar-s’hi. Els socis poden portar un acompanyant i tindran preferència en l'assignació de places.

Informació i inscripcions: https://www.fibalumni.net/content/el-5g-una-evoluci%C3%B3-o-una-revoluci...