Seminari FIB Alumni: Cap a la creativitat computacional

Esteu aquí

Dia: dijous, 19 de setembre 2019
Hora: 18.00 h
LLoc: Sala d'Actes Manuel Martí Recober, Edifici B6 del Campus Nord UPC, planta baixa.

Títol:

Cap a la creativitat computacional: exemples en música i arts virtuals

Resum:

La intel·ligència artificial ja juga un paper important com a eina en activitats creatives com la música, l'arquitectura, les belles arts i la ciència. Podríem veure la màquina com una entitat creativa en si mateix en comptes de ser només una eina més? Si seguim aquesta línia de pensament, obtenim una definició de creativitat àmpliament acceptada: "una idea creativa és una combinació nova i valuosa d'idees conegudes". En altres paraules, les lleis físiques, els teoremes, les peces musicals poden generar-se a partir d'un conjunt finit d'elements existents i, per tant, fins a cert punt hauria de ser possible replicar elements de creativitat per mitjà d'ordinadors. Aquesta visió ha activat un nou subcamp de la Intel·ligència Artificial anomenat Creativitat Computacional. En aquesta conferència es tractarà la qüestió de la possibilitat d'aconseguir creativitat computacional a través d'alguns exemples en música i arts visuals.

Biografia del Ponent:

Ramon López de Mántaras Badia és professor d'Investigació del CSIC (Consejo Superior de Investigaciones Científicas) a l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial. Doctor en Física per la Universitat Paul Sabatier de Tolosa, "Master of Science" en Informàtica per la Universitat de Califòrnia-Berkeley i Doctor en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya. Va ser professor Titular de la Facultat d'Informàtica de Barcelona i catedràtic de la Universitat Pierre et Marie Curie de Paris. Recentment ha publicat el llibre de divulgació "Inteligencia Artificial" dins de la col·lecció de llibres del CSIC "Qué Sabemos de" de la editorial Los Libros de la Catarata.

Les places són limitades i cal registrar-s’hi.

Informació i inscripcions: https://www.fibalumni.net/content/cap-la-creativitat-computacional-exemples-en-m%C3%BAsica-i-arts-visuals