Presentació a la FIB de la 'Guia per a la prevenció i abordatge de les violències masclistes', dia 13 de març 2024

Esteu aquí

El dia 13 tindrà lloc la presentació de la 'Guia de Prevenció i Abordatge de les Violències Masclistes Digitals a l’Entorn Universitari'

El 8 de març de cada any se celebra el Día Internacional de la Dona i està reconegut per l'Organització de les Nacions Unides (ONU). La lluita de les dones per la seva participació a la societat i el seu desenvolupament íntegre com a persona, en peu d'igualtat amb l'home.

La UPC ha elaborat la Guia de Prevenció i Abordatge de les Violències Masclistes Digitals a l’Entorn Universitari, conjuntament amb el col·lectiu DonesTech. Aquesta guia dona eines per ajudar a identificar les violències masclistes digitals més esteses i els seus impactes, per prevenir-les i combatre-les.

El document es donarà a conèixer en un acte institucional de la UPC, el dia 13, a les 12h a la sala d’actes de la FIB.

Programa dia 13 de març de 2024

Lloc: Sala d'Actes de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)

• 12:00 h Benvinguda

Josep Fernandez, degà de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)

Josefina Antonijuan, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat

• 12:10 h Presentació i Taula rodona

Presentació de la guia UPC per a la prevenció i abordatge de les violències masclistes digitals a càrrec d'Eva Cruells, Donestech

Taula Rodona: Eva Cruells, de Donestech, Lucia López, estudiant i referent d'igualtat de la DEFIB (delegació d'estudiantat de la FIB) i, Antonia Gómez, responsable de ciberseguretat de l'inLab FIB.

Martina Massana, estudiant, autora de trustbot.cat i del llibre "Yo también soy diferente"

Moderadora: Gemma Sesé, vicedegana i cap d'estudis de la Fase Inicial de la Facultat d'Informàtica de Barcelona.

• 13:00 h Taller casos pràctics

Taller de casos pràctics orientat a l'estudiantat UPC, a càrrec d'Eva Cruells, Donestech

Acte instituacional #8M #UPC