El FIBer Sergi Oliva, nou entrenador ajudant dels Utah Jazz

Esteu aquí

Oliva havia estat fins ara el vicepresident d'estratègia dels Philadelphia 76ers.

Sergi Oliva, enginyer informàtic per la Facultat d'Informàtica de Barcelona i doctor en Computació, s’ha convertit en el nou entrenador ajudant de Quin Snyder a l’equip de bàsquet Utah Jazz de la lliga professional americana. El català natural de Gelida va començar la seva trajectòria a l’NBA l’any 2014 com analista d’operacions als Philadelphia 76ers. Al 2016 va ser nomenat director d’analítica i innovació de l'equip dels Sixers, per acabar convertint-se en 2019 en el seu vicepresident d'estratègia.

Abans de treballar pel conjunt de Philadelphia, Sergi Oliva va ser investigador a la UPC i es va doctorar en Computational Complexity. Oliva també va entrenar equips amateurs durant dotze anys a Catalunya, sent el CB Hortonenc de la Tercera Catalana l’últim que el FIBer de Gelida va dirigir abans de fer les Amèriques. No obstant això, el flamant entrenador ajudant dels Utah Jazz ha continuat col·laborant amb els programes de desenvolupament d'entrenaments dins de la Federació Catalana de Bàsquet, en particular amb els cursos de certificació d’entrenador.

Oliva parla en una entrevista al diari “Ara” del seu paper d’entrenador ajudant i de com aplica els seus coneixements tècnics al terreny de joc, explicant que “la nostra perspectiva millora i amplia l’observació convencional. Hi ha coses que podem respondre de manera fiable. A més, orientem l’entrenador a fer-se les preguntes adequades per millorar el rendiment. Si l’equip no rutlla en rebots, has de saber quines dades et poden ser útils per detectar on hi ha el problema i canviar la tendència”.

El passat 2018, Sergi Oliva va donar una conferència a la Facultat de Matemàtiques i Estadística que va estar coorganitzada per la Facultat d'Informàtica de Barcelona i l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona en el marc del Grau en Ciència i Enginyeria de Dades de la UPC. Es va titular "Quantitative Methods in Sports: Evolution and Application", i es pot visualitzar en YouTube.

Fonts d'informació: