BSC-CNS serà la seu d'un dels grans superordinadors europeus

Esteu aquí

La Comissió Europea ha anunciat avui que EuroHPC ha seleccionat el BSC-CNS com a una de les entitats que acolliran un dels superordinadors pre-exascala de la xarxa de supercomputadors d’alta capacitat impulsada per la CE.

El futur superordinador del Barcelona Supercomputing Center — Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), el MareNostrum 5, és una de les màquines pre-exascala: tindrà una potència pic de 200 Petaflops (200 mil bilions d’operacions per segon) i es posarà en marxa el 31 de desembre de 2020.

La Unió Europea podria invertir en el superordinador al voltant de 100 milions d’euros, la seva inversió més alta en una infraestructura de recerca a Espanya. La resta de la inversió correrà a càrrec del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, la Generalitat de Catalunya i els estats que donen suport a la candidatura: Portugal, Turquia i Croàcia, amb aportacions que encara estan per definir.

Un dels primers superordinadors europeus

“Sempre hem pensat que Europa havia de treballar unida en una àrea tecnològica en la qual competim amb països tan potents com els Estats Units, la Xina o el Japó, i estem satisfets de poder dir ara que Barcelona tindrà un dels primers superordinadors que s’inclouen al nou full de ruta europeu de supercomputació”, afirma Mateo Valero, director del BSC-CNS i professor i investigador del Departament d'Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). “L’anunci d’avui", subratlla, "és també un reconeixement a la nostra experiència de més de 15 anys investigant i donant servei d’alt nivell, així com a les nostres propostes i ambicions de futur en el camp de la supercomputació”.

Més informació:
BSC