ADNTIC

Esteu aquí

Debat organitzat pel Club Festibity en el marc del 50è aniversari de la UPC on es debatrà sobre els reptes de les TIC. També es donarà a conèixer la candidatura guanyadora de la Menció Festibity Solidària. El 14 d'abril a les 18 h a la UPC i en directe per Fibracat TV.

Des de la seva aparició com a professions noves i absolutament necessàries a mitjans del segle passat, les professions d’Enginyeria i Enginyeria Tècnica en Informàtica han contribuït al desenvolupament econòmic, social i cultural de tot el món. A hores d’ara
constitueixen la base indispensable per al desenvolupament de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) així com dels processos de transformació digital.

La pandèmia del Covid-19 ha demostrat que la tecnologia és indispensable per al desenvolupament de les societats occidentals i ens ha situat en una revolució digital imparable. La comunitat TIC ha tingut un paper clau en la creació de solucions per alleugerir-ne l’impacte i ajudar en la seva prevenció i detecció. Malgrat tot, ens trobem amb una falta de reconeixement de les professions tecnològiques com ho demostra la sentència del Tribunal Suprem relativa al contenciós administratiu ordinari 3006/2019 de 16 de desembre de 2020. Una sentència que dictamina que no hi ha obligació legal que els enginyers tècnics en informàtica estiguin representats al Consejo Asesor de Telecomunicaciones y Sociedad de la Información (CATSI), al no tractar-se d'una enginyeria rellevant en el sector TIC.

És en aquest context que des del Club Festibity organitzem ADNTIC, un acte programat en el marc del 50è aniversari de la UPC, la universitat tecnològica de referència de Catalunya. ADNTIC és un espai de reflexió que té per objectius reivindicar i posar el valor
la feina realitzada pels professionals de les TIC i debatre sobre els reptes, dificultats i oportunitats a les que s’afronten en el context actual.

Segons dades dels “Indicadors d’Igualtat de Gènere de Catalunya 2020” de l’Observatori Dona Empresa Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona, només un 10% dels matriculats al grau d’informàtica són dones. És per aquest motiu que es posarà un focus
especial a la presència de dones en els sectors TIC. Quines accions han de dur a terme universitats, empreses i entitats per augmentar-ne la presència?

Programa, 14 d'abril de 2021

18.00 h Benvinguda

A càrrec de Francesc Torres, rector de la UPC. A continuació donarà la paraula al conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró.

18.05 h Presentació Manifest. Lectura parcial del Manifest de les professions de les enginyeries informàtiques

A càrrec de Benito Cerrillo, president de FIB Alumni

18.10 h Debat moderat per la Txell Bautista, cofundadora de Fibracat, presidenta de Fibracat TV i Premi Dona TIC 2020.

Ponents:

• Josep Fernandez. Degà de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB).
  • Eduard Martín. Degà del Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF) i CIO – Director del programa 5G a Mobile World Capital Barcelona.
  • Rosa Ortuño. Sòcia directora d'OptimumTIC i presidenta de l'Associació Catalana d'Empreses de Tecnologia (CATEi).

18.45 h Lliurament de la Menció Festibity Solidària.

La Gemma Fargas, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC serà la persona encarregada de fer el lliurament del guardó lliurat per FIB Alumni i la FIB com a reconeixement a un projecte o iniciativa TIC desenvolupat per fer front a les dificultats derivades del Covid19. Coneix les candidatures.

No et perdis l'acte ADNTIC, el 14 d'abril, a les 18 h, en directe per Fibracat TV.