Núria Castell, Premi a la Personalitat Destacada a la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

Esteu aquí

La professora i exdegana de la FIB rep aquesta distinció per la seva contribució a la potenciació i divulgació de les TIC.

La 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, acte institucional pioner i de referència del sector de les Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, va tenir lloc el 16 de juny a l'Auditori de Barcelona. En el marc d’aquest esdeveniment s’han lliurat els Premis de la Nit, atorgats conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

Núria Castell Ariño, del Departament de Ciències de Computació de la UPC i fins ara professora a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), ha estat guardonada amb el Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada, que reconeix la persona o entitat que ha contribuït de manera notable a la potenciació o divulgació de l'electrònica, les TIC o l'audiovisual. Castell és una de les primeres dones titulades en Informàtica a Catalunya i Espanya i va ser degana de la FIB de 2010 a 2017. La també doctora per la UPC ha dissenyat i dirigit projectes de recerca, docents i de gènere, que han donat lloc a múltiples publicacions.

D’altra banda, el Premi Joan Clarke al CIO Destacat ha recaigut en el FIBer Raimon Dalmau, CIO del Sistema d’Emergències Mèdiques de la Generalitat de Catalunya (SEM) i responsable d’encetar un procés de transformació digital per millorar el servei de Transport Sanitari Urgent, tant pel que fa a la qualitat com a la reducció del temps de resposta, mitjançant la implantació sostenible d’eines TIC. La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) també ha resultat premiada amb el Premi d'Honor Institucional pels seus 50 anys. El recent elegit rector de la UPC, Daniel Crespo, va recollir aquest guardó que reconeix el mig segle d’història de la universitat de l’arquitectura, les ciències, l’enginyeria i la tecnologia.

La cerimònia va comptar amb la participació, entre d’altres autoritats, de la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs; el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró; el secretari d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, Roberto Sánchez; la tinenta d’Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, i el president delegat de l’Àrea d’Innovació de la Diputació de Barcelona, Josep Arimany.

La Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, celebrada a Barcelona des de l'any 1995, és la trobada de networking per excel·lència per a professionals, empreses, administració pública, associacions i institucions del sector TIC del país.

Premsa UPC

Gala a YouTube