Núria Castell, menció honorífica del premi CREU CASAS de l’Institut d’Estudis Catalans

Esteu aquí

La professora i investigadora del departament de Ciències de la Computació ha rebut la menció CREU CASAS de l’IEC Dones per canviar el món en la modalitat A.

Núria Castell, recollint premi IEC

L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ha concedit els Premis Sant Jordi 2020 del LXXXIX Cartell de premis i de borses d’estudi. Aquests guardons reconeixen la tasca d’investigadors de tots els àmbits de la ciència i la cultura catalanes i s’atorguen a aquelles persones i obres que destaquen per la seva vàlua científica o acadèmica.

Enguany, la menció honorífica del premi CREU CASAS de l’IEC Dones per canviar el món, modalitat A, ha estat concedida a la doctora en informàtica per la UPC, Núria Castell Ariño, qui ha rebut aquesta distinció per la seva trajectòria professional i la difusió i el suport a noies en la tecnologia. Maria Clara Torrens Mazzei, col·laboradora del Grup d'Igualtat d'Oportunitats en l'Arquitectura, la Ciència i la Tecnologia (GIOPACT) de la UPC, també ha estat guardonada amb  aquesta menció.

Més de 50 guardons han estat concedits aquest any 2020, entre els quals destaca el premi PRAT DE LA RIBA a la Fundació La Marató de TV3. Degut a la situació excepcional que comporta l’estat d’alarma per la COVID-19, l’IEC no ha pogut dur a terme l’acte de lliurament dels guardons.

Els Premis Sant Jordi van ser establerts l’any 1914, sent la tradició més antiga de l’IEC, i la seva missió és contribuir a la promoció de la recerca científica, la cultura amb majúscules i la llengua catalana.

Relació de treballs premiats

Més informació (notícia de l'IEC)

Fotografies de l'acte de lliurament dels premis l'11 de setembre de 2020.