Núria Castell Ariño, guardonada al 2n Premi UPC al Compromís Social

Esteu aquí

Premi UPC al Compromís Social en l’àmbit de la igualtat de gènere per a la professora de la FIB Núria Castell.

Núria Castell

Coincidint amb la inauguració del nou curs acadèmic 2020/2021, aquest mes de setembre s’han conegut els guanyadors del 2n Premi UPC al Compromís Social.
Núria Castell Ariño, professora jubilada del Departament de Ciències de la Computació i de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), ha rebut el guardó en l’àmbit de la igualtat de gènere. El lliurament del premi es durà a terme el proper 15 d'octubre a les 10 h, a l'Auditori de l'edifici Vèrtex, en el marc de la jornada “50 anys de Ciència i Consciència”. L'acte, que analitzarà la ciència oberta i ciutadana que es desenvolupa a la universitat, es podrà seguir via streaming.

Dins l’àmbit de la cooperació, el projecte Mineria pel Desenvolupament (MpD), de l’equip integrat per PDI, estudiants i alumni de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM), ha estat el guanyador d’aquest premi. L’esmentat guardó ha distingit també la tasca de l’equip del projecte Recircula Challenge a l’àmbit de la sostenibilitat, i del projecte Let’s Open Cities for Us (LOCUS), de l’equip format per un grup d’ex alumnes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i Miguel Usandizaga, professor titular d’universitat del Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació de la mateixa escola, a l’àmbit de la inclusió.
Convocat per primera vegada un cop es va posar en marxa el vicerectorat de Responsabilitat Social i Igualtat l’any 2019, i a iniciativa d’aquest mateix vicerectorat en col·laboració amb el Consell Social de la UPC, el Premi UPC al Compromís Social neix amb la voluntat de posar en valor els programes, projectes i activitats desenvolupats per la comunitat UPC directament relacionats amb el compromís social en els àmbits nacional, estatal i internacional.