L’estudiant de la FIB Oriol Aranda guanya el 1r premi a la hackaton Rarehacks 2019

Esteu aquí

L’equip de l’Oriol Aranda rep el premi gràcies a un chatbot que proporciona a l’usuari de la xarxa social Share4Rare sobre malalties rares el centre o hospital certificat més proper.

L’estudiant del Grau en Enginyeria Informàtica, Oriol Aranda Llorens, ha guanyat el 1r premi de la hackathon de Share4Rare, RareHacks, que es va celebrar del 5 al 7 de juliol de 2019 al MOB Barcelona (Makers of Barcelona). El seu equip, format per Sergi del Río, Celia Sánchez, Lucía Chacón i David Pujol, va ser guardonat amb 1.500 € amb el patrocini de Deister Software

En total van ser 45 les persones que van participar en aquesta primera edició amb caire internacional, formant sis equips que havien de desenvolupar en tres dies una nova forma de resoldre l'accés limitat a informació mèdica fiable amb què pacients i familiars que conviuen amb una malaltia rara es troben. Enguany, la temàtica va ser el melanoma pediàtric, una afecció ultra-rara amb una prevalença extremadament baixa.

Oriol Aranda i la resta del grup van crear un chatbot anomenat RareBot, el qual proporciona informació i ajuda als usuaris amb detalls com quin és l’hospital més proper segons la seva geolocalització. A més, hi van afegir la capacitat multillenguatge a l'eina, així com la correcció de paraules durant la interacció o la possibilitat de concurrència de múltiples usuaris simultàniament.

L'esdeveniment va ser organitzat per la UPC, que és un dels socis del consorci de Share4Rare. El projecte Share4Rare, una xarxa social per a famílies i afectats per malalties rares, està finançat per la comissió europea i el seu principal objectiu és crear una plataforma capaç de compilar dades sobre aquest tipus de patologies i contribuir a que el coneixement adquirit sigui d’ajuda als pacients.