L’estudiant de la FIB Berta Fitó rep una menció al Premi UPC de Ciència-Ficció 2020

Esteu aquí

Berta Fitó Casas és estudiant del Grau en Enginyeria Informàtica i ha guanyat la menció UPC per la seva obra “L’epíleg”.

La 25a edició del Premi UPC de Ciència-Ficció que convoca el Consell Social de la UPC ha atorgat aquest mes de setembre el primer premi a l’editor i gestor cultural navarrès Alberto Rodríguez, pel seu llibre “Cielos clausurados”. La menció del jurat ha recaigut en les obres “Péndulo”, de l’uruguaià Carlos Rehermann, i “Otro dios caprichoso”, de l’argentí Sergio Gaut vel Hartman.

L’estudiant de segon curs del Grau en Enginyeria Informàtica a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), Berta Fitó Casas, s’ha fet amb la menció UPC a membres de la comunitat universitària gràcies a la seva obra “L’epíleg”. Berta Fitó ja va aconseguir l’any 2018 el 2n Premi Sambori Òmnium a la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius amb l’obra “Flama”.

Aquesta edició 2020 ha comptat amb una participació rècord de 136 obres on el jurat, format per professors i investigadors de la UPC vinculats al món de la ciència-ficció, també ha fet menció d’altres publicacions, com és el cas de “Noctópolis”, de David Luna, “Operación Místico”, d’Ardella Martín, i “Incube”, de Blanca Pavón

El Premi UPC de Ciència-Ficció és biennal i va veure la llum l’any 1991 impulsat pel Consell Social de la UPC, dins del seu programa de dinamització cultural i artística. Amb el temps, aquest premi de caire internacional s’ha consolidat com un dels certàmens referents a l’Estat espanyol en l’àmbit de la ciència-ficció, amb més de 2.200 obres presentades.

Fonts d’informació:
Premsa UPC