L’estudiant de la FIB Andrea Querol guanya el Premi Dona TIC 2020 a l’estudiant universitària

Esteu aquí

La investigadora de l’IRI, Carme Torras, rep el Premi a la categoria acadèmica/investigadora.

El dimarts 13 d’octubre ha tingut lloc al Palau de Pedralbes de Barcelona la 6ª edició dels Premis Dona TIC 2020 que reconeixen el talent femení en l’àmbit tecnològic. L’acte, emès en directe pel canal de youtube de Polítiques Digitals, ha coincidit amb el dia d’Ada Lovelace, la primera programadora de la història, i ha estat presidit pel conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró.

Amb l’objectiu de fer palès el paper de les dones procedents dels àmbits empresarial, professional i acadèmic alhora que ofereixen referents a nenes i noies, aquests premis atorguen guardons en vuit categories. D’entre les vuitanta-cinc candidatures, l’estudiant de l’últim any del Grau d’Enginyeria Informàtica a la FIB, Andrea Querol de Porras, ha estat premiada a la categoria d’estudiant universitària. L’Andrea Querol també és estudiant de recerca al Barcelona Supercomputing Center–Centro Nacional de Supercomputación (BSC), així com presidenta de l’associació universitària Hackers@UPC, des d’on s’impulsen diferents activitats i esdeveniments que apropen la ciència i la tecnologia als estudiants, a més d’organitzar la hackathon universitària més gran d’Europa, la HackUPC.

Dins la categoria acadèmica/investigadora, la guanyadora ha estat Carme Torras Genís, investigadora de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI). Torras és llicenciada en Informàtica, Matemàtiques i doctorada en Informàtica, i ha dedicat la seva trajectòria científica a la robòtica i la intel·ligència artificial. Les seves contribucions són de rellevància internacional, ja que combinen les matemàtiques, la física i la visió biològica en l’enginyeria, i destaca el seu compromís continuat amb el foment de les disciplines STEM entre les noies.

La cloenda de l’acte ha estat a càrrec de la directora general de Societat Digital, Joana Barbany, i també han participat la investigadora del grup de recerca de biologia computacional i sistemes complexos de la UPC, Clara Prats, i la presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia i professora de la UPC, Núria Salan.

Els Premis Dona TIC, promoguts pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública dins del Pla DonaTIC, amb la col·laboració de l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona, són a l’actualitat un referent pel que fa a la divulgació de la tasca d’estudiants i professionals catalanes en el camp de la tecnologia.

Fonts d'informació:

18 d'octubre. Programa especial dedicat als Premis DonaTIC al Revolució 4.0 a Catalunya Ràdio. Premis Dona TIC 2020: Per avançar cap a la paritat calen quotes.