La Nit de la Robòtica premia Carme Torras per la seva trajectòria professional

Esteu aquí

El recinte modernista de Sant Pau va acollir l’edició 2022 de la “Nit de la Robòtica”, trobada de referència d’aquest sector estratègic per a la indústria catalana.

El premi “Nit de la Robòtica” és el guardó que distingeix la persona amb una destacada trajectòria professional en l’àmbit de la Robòtica i que hagi contribuït de manera rellevant al desenvolupament d’aquesta tecnologia.

La investigadora Carme Torras ha estat la guardonada en aquesta vuitena edició per, entre altres aportacions, promoure els principis ètics de la robòtica i la seva divulgació al públic general.

Torras és llicenciada en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona, Master in Computer Science per la University of Massachusetts i doctora en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya. Actualment, és professora d’Investigació de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI), on lidera el grup de recerca en robòtica assistencial.

Tanmateix, ha estat autora de més de 400 articles en revistes científiques i congressos, amb contribucions pioneres en els àmbits de la robòtica, la neurocomputació i la intel·ligència artificial. Ha dirigit 20 tesis doctorals, liderat 17 projectes europeus i publicat diverses novel·les com “La mutació sentimental” (premis Pedrolo i Ictineu), “Enxarxats” (premi Ictineu) i el recull de relats “Estimades màquines” on tracta diferents dilemes ètics suscitats per les tecnologies digitals.

En rebre el premi, Carme Torras ha manifestat “resulta molt gratificant rebre aquest reconeixement dels companys de professió i faig extensiu el premi a tot l’equip de l’IRI, i avanço l’aposta de futur d’un laboratori obert de robòtica assistencial".

Font: Enginyers industrials de Catalunya