La fiber Ester Lorente guanya el premi Dona TIC 2017

Esteu aquí

El Premi Dona TIC vol reconèixer i divulgar el paper fonamental de les dones en l’àmbit de les TIC i estimular que més dones joves estudiïn enginyeries i assumeixen posicions de lideratge en el sector.

Ester Lorente, enginyera informàtica i estudiat del Master in Innovation and Research in Informatics, ha guanyat la Categoria Estudiant del Premi 12 X 12 Dona TIC 2017.

Aquests guardons es van crear l’any 2015 per destacar la feina de les estudiants i professionals en l’àmbit de les noves tecnologies, i crear referents perquè les nenes i noies vegin que les disciplines STEM no són un món exclusivament masculí.

En concret, les premiades d’aquesta tercera edició han estat:

• Premi Dona TIC Divulgadora: Mariola Dinarès, periodista especialitzada en xarxes socials, comunicadora i emprenedora digital que actualment dirigeix i presenta el programa Popap a Catalunya Ràdio.
  • Premi Dona TIC Acadèmica/InvestigadoraAna Ripoll, doctora en Física i catedràtica d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors a la UAB, que ha centrat la seva docència i recerca en l’àmbit de l’arquitectura de computadors i processament paral·lel.
  • Premi Dona TIC ProfessionalAna Sabater, enginyera tècnica informàtica i màster en Màrqueting Distribució i Consum, cofundadora i directora associada d’EUGENOMIC, que ha desenvolupat una metodologia innovadora i exclusiva per aplicar la farmacogenètica a través d’una metodologia basada en g-Nomic.
  • Premi Dona TIC Estudiant TIC UniversitàriaEster Lorente, enginyera informàtica que actualment està estudiant el Màster en Innovació i Recerca Informàtica i participa al programa Talent de l’inLab FIB, a l’àrea de Smart Mobility.
  • Premi Dona TIC Estudiant TIC FPMarina Blasco, estudiant de segon curs de Sistemes de Telecomunicacions i Informàtics, que actualment està desenvolupat un projecte en l’àmbit de les TIC (un vehicle que s’autogestioni energèticament) conjuntament amb dos companys.
  • Premi Dona TIC RevelacióMireia Calvo, enginyera superior de Telecomunicacions, amb un màster en Enginyeria Biomèdica i un doctorat europeu en Processament de Senyals i Telecomunicacions, que ha aconseguit 5 beques durant la seva carrera professional i acaba de doctorar-se amb una tesi els resultats de la qual permeten entendre millor una malaltia que provoca la mort sobtada cardíaca a persones amb cors aparentment normals.
  • Premi Dona TIC EmprenedoraMar Alarcón, que ha creat la primera plataforma tecnològica a Espanya i, actualment líder, de lloguer de vehicles entre particulars: SocialCar.com. N’és la seva fundadora i gerent, a més de mentora d’start-ups tecnològiques a les acceleradores Conector i Ship2B, entre d’altres.
  • Premi Dona TIC Iniciativa empresarialOracle4Girls, iniciativa de l’empresa líder del sector TIC Oracle que pretén fomentar l’interès per la tecnologia entre les noies amb tallers tecnològics per a nenes a partir de 4 anys perquè entrin en contacte amb la tecnologia, vivint una experiència creativa i tècnica de manera divertida.

El lliurament dels guardons es va realitzar el 14 de desembre de 2017 durant el 12×12 Congress, la gran trobada de cap d’any de tot el sector TIC català, organitzada per Tertúlia Digital i la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital.

Font: SmartCatalonia