Karina Gibert, menció honorífica del Premi Creu Casas de l’IEC

Esteu aquí

La professora de la FIB ha rebut aquesta menció d’honor per la seva tasca en favor del talent femení.

L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ha concedit els Premis Sant Jordi 2021 del XC Cartell de premis i de borses d’estudi. Aquests guardons reconeixen la tasca investigadora de tots els àmbits de la ciència i la cultura catalanes i s’atorguen a aquelles persones i obres que destaquen per la seva vàlua científica o acadèmica.

Els guardons s’han lliurat el 23 d'abril en una cerimònia presencial presidida pel seu president, Joandomènec Roc, des del pati de la Casa de Convalescència de Sant Pau, seu de l'IEC, i ha estat retransmesa en directe per YouTube.
L’IEC, que enguany ha repartit més de mig centenar de guardons, ha atorgat la menció honorífica del premi CREU CASAS Dones per canviar el món a Karina Gibert “per la seva rellevant i destacada trajectòria acadèmica amb la qual ha contribuït a generar un model i referent per les generacions següents”.

La catedràtica de la UPC, professora de la FIB i directora de l'IDEAI-UPC, Karina Gibert, és una de les científiques referents del programa Aquí STEAM de la UPC i participa de forma activa en les activitats de la universitat per tal de posar fi a l’escletxa de gènere. També promou les vocacions femenines en l’àmbit de la informàtica i la tecnologia en general des de diferents fronts. Com a vicedegana de Big Data, Data Science i Intel·ligència Artificial al Col·legi Oficial d’Enginyeria informàtica de Catalunya, el 2018 va fundar la comissió de gènere d’aquesta institució, donesCOEINF. Posteriorment, Gibert va crear un vicedeganat de presidència en igualtat i ètica, el qual ocupa en l’actualitat, i un any després va establir el capítol de gènere de l’Associació Catalana d’Intel·ligència Artificial.

Els Premis Sant Jordi van ser establerts l’any 1914, sent la tradició més antiga de l’IEC, i la seva missió és contribuir a la promoció de la recerca científica, la cultura amb majúscules i la llengua catalana.

Web IEC

Premsa UPC