El professor de la FIB Sergi Nadal, Premi de Recerca Científica a Reptes Urbans 2020

Esteu aquí

Nadal ha aconseguit un dels quinze guardons amb un projecte centrat en millorar l’ecosistema de dades de Barcelona.

L’Ajuntament de Barcelona ha lliurat el dimarts 16 de març els Premis de Recerca Científica a Reptes Urbans a la Ciutat de Barcelona 2020 convocats el passat mes d’octubre per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19 publicats a la Resolució de 30 de desembre de 2020.

La cerimònia, retransmesa a través de YouTube, ha tingut lloc al Saló de Cent de l’ajuntament barceloní i ha estat presidida per l’alcaldessa de la ciutat comtal, Ada Colau, juntament amb el tinent d’Alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, Joan Subirats, i la delegada de Polítiques Municipals de Ciència i Universitats i presidenta del jurat, Júlia Miralles de Imperial.

A la convocatòria d’aquests premis es van presentar un total de 65 projectes, la majoria dels quals han estat creats per dones científiques, i 15 n’han resultat guanyadors. Sergi Nadal Francesch, professor de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i membre del Grup de Tecnologies de Bases de Dades i Gestió de la lnformació (DTIM), ha estat un dels guardonats gràcies al seu projecte An Automatic Data Discovery Approach to Enhance Barcelona’s Data Ecosystem (Un enfocament automàtic de descobriment de dades per millorar l’ecosistema de dades de Barcelona), i pel que ha rebut una dotació de 72.113,03 €.

La proposta de Nadal planteja la creació d’una plataforma dirigida per l'Ajuntament de Barcelona i sostinguda en les dades obertes de la ciutat per tal de donar suport als científics de dades en el procés de desenvolupament d'aplicacions intel·ligents. També formen part del projecte els professors Cristina Gómez i Oscar Romero, del Departament d'Enginyeria de Serveis i Sistemes d'Informació (ESSI).

D’altra banda, han estat premiats cinc investigadors i investigadores més de la UPC per aportar solucions als reptes plantejats per la pandèmia i per reformular de manera global el model de ciutat. Es tracta de  Carme BarbaMarta DomènechMarta SerraCòssima Cornadó i David López, de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB).

L’Ajuntament de Barcelona pretén impulsar amb aquests premis la recerca científica a nivell local per investigar les solucions als reptes que té la ciutat des de diverses àrees temàtiques, com les ciències socials o la humanística, les ciències naturals i experimentals, les ciències exactes i formals o les enginyeries i ciències aplicades. A més, es fa una clara aposta pel talent jove barceloní, ja que la convocatòria s’adreça a aquelles persones de la comunitat científica de fins a 40 anys.

Els guardons s'emmarquen dins el Pla Barcelona Ciència 2020-2023, una iniciativa per impulsar la ciència i el coneixement a la ciutat i reivindicar Barcelona com a capital europea en recerca i innovació.

Més informació:

Barcelona.cat