Alicia Casals, guanya el Premi Carrera Acadèmica 2022

Esteu aquí

La catedràtica Alicia Casals ha estat premiada amb el Premi Carrera Acadèmica, pel seu lideratge en la recerca en robòtica aplicada a l'assistència, la rehabilitació i la cirurgia.

El 28 de juny de 2022 a les 19 h ha tingut lloc la Diada dels Enginyers de 2022, la gran festa de les enginyeres i enginyers que s’ha celebrat enguany al CosmoCaixa, destacant el paper de l’enginyeria en el progrés del món i de les persones des de la recerca, el coneixement i la innovació. “Des de les nostres institucions, seguirem impulsant la professió, sumant talent i coneixement, creant xarxa i aliances. Ho farem amb la bandera de la tecnologia com element clau del progrés”, ha senyalat Maria Salamero, nova presidenta dels Enginyers Industrials de Catalunya. “Si la societat catalana vol donar resposta als seus reptes, no pot prescindir de l’enginyeria. Reclamem el nostre paper i que es reconeguin i escoltin les nostres aportacions”, ha conclòs el degà Narcís Armengol.

Un dels grans objectius de la Diada 2022 ha estat premiar, reconèixer i donar visibilitat als i les millors professionals i projectes de l'enginyeria del 2021 per al progrés del món i de les persones. Un dels premis ha estat el “Premi Carrera Acadèmica" que s’ha lliurat a la catedràtica de la Universitat Politècnica de Catalunya, Alícia Casals, pel seu lideratge en la recerca en robòtica aplicada a l'assistència, la rehabilitació i la cirurgia. Casals ha declarat que "és una gran satisfacció que reconeguin que la teva feina és útil i està ben feta". El premi ha estat lliurat per Pere Palacín, president del jurat de la Diada.

Des de l’any 2016, Alícia Casals és la cap del Grup de Robòtica i Visió del CREB-UPC, liderant la recerca en robòtica aplicada a l’assistència, la rehabilitació i la cirurgia. Casals ha ocupat diferents càrrecs de rellevància en diferents organitzacions internacionals relacionades amb la robòtica i ha creat dues empreses: RobSurgical Systems i Surgitrainer.

Font: Diada 2022, recerca, coneixement i innovació