Rosa Maria Badia rep el HPDC Achievement Award 2021

Esteu aquí

La professora de la FIB és la primera investigadora reconeguda amb aquest premi que desenvolupa el seu treball a Europa.

Rosa Maria Badia, coordinadora del grup Workflows and distributed computing al Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC) i coordinadora del projecte de EuroHPC eFlows4HPC, ha estat distingida amb el premi HPDC Achievement Award 2021 per les seves innovacions en models de programació paral·lela basats en tasques, aplicacions i sistemes de flux de treball, així com pel seu lideratge en la comunitat de recerca en computació d'alt rendiment.

L'International ACM Symposium on High-Performance Parallel and Distributed Computing (HPDC) reconeix amb aquest guardó aquelles persones que han realitzat contribucions influents i duradores als fonaments o la pràctica del camp de la computació distribuïda i paral·lela d'alt rendiment (HPDC).
El 30è HPDC tindrà lloc en línea del 21 al 25 de juny de 2021, on Badia presentarà la xerrada Superscalar programming models: a perspective from Barcelona.

Rosa Maria Badia és la primera investigadora reconeguda amb aquest premi que realitza el seu treball a Europa. La investigadora del BSC comenta: "Estic molt contenta de rebre aquest premi pels èxits en la meva investigació sobre models de programació paral·lela per a computació distribuïda, així com per les meves activitats per a la comunitat. És la primera vegada que es lliura a una investigadora amb seu a Europa i això m'anima a continuar amb les meves activitats per facilitar el desenvolupament d'aplicacions per a plataformes computacionals complexes, com ho estem fent en el projecte eFlows4HPC ".

Badia és doctora en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i està considerada una de les investigadores clau en models de programació paral·lela per a computació distribuïda i multinucli gràcies a la seva contribució als models de programació basats en tasques durant els últims quinze anys. La professora de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) ha publicat prop de 200 articles en congressos i revistes internacionals sobre els temes de la seva recerca, a més d’haver contribuït activament a la iniciativa internacional BDEC. Badia també és membre de la Xarxa d'Excel·lència HiPEAC i ha rebut el premi Euro-Par Achievement Award 2019 per les seves contribucions al processament paral·lel, a més del Premi DonaTIC 2019 a la categoria Acadèmica/Investigadora.

HPDC és la principal conferència de ciències de la computació per presentar noves investigacions relacionades amb sistemes distribuïts i paral·lels d'alt rendiment utilitzats tant en la ciència com en la indústria, i està patrocinada per l'Association for Computing Machinery.

Web BSC