Lídia Montero i Fermín Sánchez, guardonats amb el 1r Premi UPC al Compromís Social

Esteu aquí

1r Premi UPC al Compromís Social en l’àmbit de la inclusió i la cooperació per als professors de la FIB Lídia Montero i Fermín Sánchez.

El passat divendres 4 d’octubre va tenir lloc el lliurament del 1r Premi UPC al Compromís Social a l’Auditori de l’edifici Vèrtex amb motiu de l’acte d’inauguració del nou curs acadèmic.

Lidia Montero, professora del departament d’Estadística i Investigació Operativa, ha rebut el guardó en l’àmbit de la inclusió per l’impuls del programa Meetup, una acció pionera de suport als estudiants amb trastorns de l’espectre autista que altres universitats estan prenent com a model.

Dins l’àmbit de la cooperació, el programa UPCReutlitza, coordinat pel professor Fermín Sánchez del departament d’Arquitectura de Computadors, ha guanyat aquest 1r premi per fomentar la reutilització dels equips informàtics, així com per la llarga trajectòria i l’impacte integral en l’àmbit educatiu, local i internacional.

L’esmentat guardó ha distingit també la tasca de la Càtedra Unesco de Sostenibilitat a l’àmbit de la sostenibilitat, i de la professora Núria Salán, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), a l’àmbit de la igualtat de gènere, per la seva dedicació voluntària al foment de les vocacions tecnològiques de les noies. Per a finalitzar, el jurat ha fet un reconeixement a títol pòstum de la professora Montserrat Soliva.

Convocat per primer cop aquest curs acadèmic, a iniciativa del vicerectorat de Responsabilitat Social i Igualtat, i en col·laboració amb el Consell Social de la UPC, el Premi UPC al Compromís Social neix amb la voluntat de posar en valor els programes, projectes i activitats desenvolupats per la comunitat UPC.