L’estudiant de la FIB Pablo Vega, finalista del 20è Premi UPC STEAM

Esteu aquí

El 20è Premi UPC Arquitectura, Enginyeria, Ciències i Tecnologia fomenta l'interès dels alumnes de secundària i cicles formatius de grau superior per les àrees de l’àmbit STEAM.

Foto Premiats 20è premi UPC STEAM

L’estudiant de primer any del Grau en Enginyeria Informàtica de la FIB, Pablo Vega Gallego, ha estat el finalista del 20è Premi UPC Arquitectura, Enginyeria, Ciències i Tecnologia amb el seu treball de batxillerat ‘Creació d’un robot de companyia de baix cost per a la gent gran: NIE2’.

El projecte, seleccionat d’entre més de 200 treballs, ha estat tutoritzat per Màrius Belles del Col·legi Sagrada Família de Barcelona, i proposa la fabricació d’un robot cuidador de baix pressupost que permeti l’assistència personal de les persones a la pròpia llar i la comunicació directa i immediata amb altres membres de la família mitjançant una aplicació de missatgeria instantània.

L'acte de lliurament dels premis ha tingut lloc el 19 de setembre a la Sala del Llac del Rectorat de la UPC i han assistit el rector de la UPC, Francesc Torres, la vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, i els representants de RESA - Residencias Universitarias com a entitat patrocinadora, així com les diferents entitats col·laboradores del Premi.

El 20è Premi UPC Arquitectura, Enginyeria, Ciències i Tecnologia ha estat per Ester Gil, estudiant de l’Institut Guindàvols de Lleida, amb el seu ‘Estudi aerodinàmic del vol de les sàmares’. D’altra banda, ha estat guardonat el projecte de CFGS ‘OpenStack, el potencial de la flexibilitat dels teus recursos’, de l’Ivan Urgell, alumne de l’Institut L’Estatut de Rubí.

El Premi UPC està convocat per la Universitat amb el patrocini de RESA - Residencias Universitarias i la col·laboració d'UPCnet, la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, l'Institut universitari de recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat de la UPC, l'Exploratori dels Recursos de la Natura, Ciencia en Acción, l'Obra Social "la Caixa" i l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès. El seu objectiu principal és potenciar l'interès de l'alumnat de batxillerat i de cicle formatiu de grau superior per les àrees de l’àmbit STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques), premiant alhora la incorporació d’una dimensió sostenibilista.

Font Premsa UPC

Foto. D'esquerra a dreta, tots els premiats: Ester Gil, Ivan Urgell, Pablo Vega i Adrián Garrido.