Estudiants de la FIB guanyen el 2n premi del Hackath2on 2017

Esteu aquí

La primera app que mesura el temps de dutxa en cancons guanya el segon premi del HackatH2On 2017 d'Aigües de Barcelona

La segona edició del HackatH2On 2017 d'Aigües de Barcelona s'ha celebrat els dies 13 i 14 de maig al Museu Agbar de les Aigües a Cornellà.

20 equips s'han enfrontat per intercanviar idees i desenvolupar solucions creatives que innovin en la relació del ciutadà amb els serveis de l'aigua.

Els participants han disposat d'accés a les dades d'Aigües de Barcelona com a suport dels seus projectes i han pogut escollir d'entre tres reptes: l'excel·lència en l'experiència del client, la promoció del valor social de l'aigua i els nous serveis a l'administració. El format de les solucions podia ser web, mòbil i maquinari, entre d'altres.

D'entre tots els projectes presentats, la solució de l'equip guanyador, integrat per Xavier Gil, Toni Trobat i Pedro Vila, destaca pel fet de ser una proposta disruptiva que fomenta l'estalvi i l'economia col·laborativa. WaterStock, la proposta guanyadora, pretén, amb l'excusa d'un joc per entendre els trams de la factura de l'aigua i l'estalvi, fomentar que l'usuari faci el pas a la factura electrònica, ja que el joc plantejat es faria en línia.

El segon premi ha estat per a la proposta musical de l'equip de Save&Sound. Integrat per Juan José Vázquez, Juan Salmerón, Marc Vila (tots tres Fibers i membres de l'InLab), Laura Benítez, Sandra Martín i Rita Pereira, que han presentat una aplicació per mesurar el consum de l'aigua de la dutxa vinculant-la amb cançons penjades a Spotify.

D'entre les solucions que proposaven la implementació d'assistents personals i virtuals per millorar la relació directa entre Aigües de Barcelona i l'usuari, l'equip guanyador ha estat OasisBot (format per Héctor Esteban, Rachid Boukrab, Álvaro Enrich, Albert Monill i Berta Segura) que va presentar un programa informàtic d'atenció al client centrat en la xarxa social Twitter.

Més informació: Aigües de Barcelona