Antonio González i Víctor Rotger reben les distincions ICREA Acadèmia 2019

Esteu aquí

ICREA Acadèmia reconeix l’excel·lència en la recerca del catedràtic del departament d'Arquitectura de Computadors, Antonio González, i del professor de la FIB i la FME, Víctor Rotger.

Premio ICREA, foto de Antonio Gonzalez y Victor Rotger
Els professors de la FIB Antonio González i Víctor Rotger, juntament amb Oriol Gomis i Jordi Llorca, investigadors de la UPC, han rebut les distincions ICREA Acadèmia 2019. La Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) els atorga una subvenció de cinc anys per a promoure la recerca d’excel·lència a les seves àrees.

Pel que fa a Antonio González, catedràtic del departament d'Arquitectura de Computadors i professor de la FIB, aquest és el seu segon guardó ICREA, havent aconseguit la primera distinció l’any 2014. González lidera el grup de recerca en Microarquitectura i Compiladors (ARCO) i la seva activitat investigadora s’enfoca en l'àrea d'arquitectures robustes i energèticament eficients per a computadors de propòsit general, processadors gràfics i sistemes per a la computació cognitiva.

En el cas de Víctor Rotger, professor de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), i investigador del grup de recerca de Teoria dels Nombres (TN), destinarà el premi a investigar com obtenir nous resultats sobre la conjectura de Birch i Swinnerton-Dyer, un dels set problemes del mil·lenni plantejats pel Clay Mathematics Institute

Oriol Gomis és catedràtic del departament d’Enginyeria Elèctrica de la UPC i docent a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). A més, és investigador del Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA) i destinarà la subvenció a investigar els reptes que planteja la massiva penetració d’electrònica de potència en el sistema elèctric. Per la seva part Jordi Llorca, catedràtic del departament d'Enginyeria Química, investigador de l'Institut de Tècniques Energètiques, director del Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona i responsable del grup de recerca de Nanoenginyeria de Materials Aplicats a l’Energia (NEMEN), ha estat guardonat per tercer vegada. En aquesta ocasió, Llorca rep la distinció per les seves investigacions sobre l'estudi fonamental i ús de catalitzadors en el camp de l'energia i el medi ambient.

El programa ICREA Acadèmia es va endegar l’any 2008 amb la finalitat d'impulsar i premiar l'excel·lència de la recerca dels professors de les universitats publiques catalanes, ajudant a fomentar la recerca dels investigadors amb una carrera investigadora plenament activa.