UPC i Orange s’alien pel futur de les TIC

Esteu aquí

La UPC i la companyia de telecomunicacions Orange han signat un acord de col·laboració per tal de dur a terme activitats de formació, d’investigació pel desenvolupament tecnològic i de transferència de tecnologia.

En representació de la universitat han participat a l’acte el rector Francesc Torres i el vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació, Jordi Berenguer.

La docència i formació és una de les línies d’actuació establerta a l’esmentat acord. Aquest inclou una proposta de col·laboració en les activitats formatives dels darrers cursos dels graus i màsters a l’àmbit TIC. Participar conjuntament en els Projectes Avançats d’Enginyeria (PAE) amb la supervisió del professorat UPC és altre dels punts que contempla aquest acord. A més a més, es duran a terme propostes, tant de convenis per a que els estudiants realitzin pràctiques en empreses, com de Treballs Fi de Grau i Màster, amb la col·laboració del personal tècnic d’Orange.

D’entre les activitats adreçades a la investigació, transferència i valorització cal destacar com a part important del compromís que Orange i la UPC tenen la intenció de desenvolupar i engegar infraestructures d’experimentació i validació de tecnologies, i de dispositius i sistemes de comunicació mòbils dins l’àmbit 5G. Com a conseqüència, la multinacional francesa participarà amb els grups d’investigació del Campus del Baix Llobregat i del Campus Nord de Barcelona.

Aquest acord té una durada de quatre anys i pretén continuar amb la promoció de la investigació i la innovació tecnològica, per tal d’involucrar i formar a les noves generacions en el futur de les tecnologies de la comunicació.