La 19a Festibity més creativa

Esteu aquí

Dimecres, 5 d’octubre de 2022 va tenir lloc la 19a Festibity a la Terminal D sota el lema d’economiesCREATIVES.

La Festibity és impulsada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i FIB Alumni, i els seus beneficis són reinvertits en la comunitat d’estudiants i exalumnes per organitzar activitats (seminaris, trobades TIC, formació), així com per mantenir una xarxa de networking i una borsa de treball.

Un any més, Barcelona va tornar a omplir-se de tecnologia. Prop de 500 persones, entre les quals reconegudes autoritats, experts, CIOs, informàtics i fibers, van assistir a la gran festa de les TIC a Catalunya, la Festibity, que va tenir lloc el dimecres 5 d’octubre a la Terminal D del Port de Barcelona i que també s’ha pogut seguir en directe per Fibracat TV.

En el món de les indústries creatives les idees esdevenen béns i serveis i generen riquesa econòmica i social. De fet, la Unesco va proclamar el 2021 com l’any de l’economia creativa pel desenvolupament sostenible. És el millor moment de la història per invertir en economies creatives. Una opció de futur, una gran xarxa interconnectada que aplega totes les indústries culturals i audiovisuals i on la tecnologia té un gran protagonisme. Aquest ha estat el tema central de la 19a Festibity.

La Festibity va començar amb una copa de benvinguda seguida de l’acte principal presentat pel periodista Pipo Serrano. Els ponents principals han estat Josep Maria Mainat, creador i productor de TV i Belena Gaynor, digital manager i influencer.

L’acte va tenir un espai per a l’exhibició artística i per a l’humor. L’actuació de Sonia Heis, Dj Artista multigènere nascuda a Barcelona.  L’humorista Xavi Espinosa, per la seva banda, va posar el toc d’humor característic de la Festibity.

A l’esdeveniment també hi han intervingut  Josep Fernandez, degà de la Facultat d’Informàtica de Barcelona i Benito Cerrillo, president de FIB Alumni. La cloenda ha estat conduïda pel Sr. Daniel Crespo, rector de la Universitat Politècnica de Barcelona i David Ferrer, secretari de polítiques digitals de la Generalitat.

Les Mencions de la Festibity

Menció Honorífica

El rector Daniel Crespo i Paloma Herranz van ser els encarregats d’entregar la menció a Xavier Milà, Enginyer tècnic industrial per la UPC. Ha desenvolupat la seva activitat sobretot a l’Administració Pública, on ha viscut totes les etapes de com a professional de les TIC.

1a Menció a la Iniciativa TIC

Aquesta menció ha estat lliurada a IBM + CAT SALUT pel sr. David Ferrer, secretari de polítiques digitals, i Lluís vera, CEO d’Ackcent. Aquesta plataforma de gran impacte poblacional ha fet possible unificar tot el procés en el sistema de vacunació contra la COVID19.

2a Menció a la Iniciativa TIC

La sra. Bàrbara Pons, Comissionada de l’Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, i Ricard Leal, Account Executive Public Sector de Salesforce, han estat els encarregats del lliurament a Mediapro Exhibitions. Aquesta segona menció és el reflex de com la tecnologia és la protagonista de la temàtica central d’enguany, les economies creatives.

Menció FIB

Menció Fiberemprenedors

Aquesta menció s’atorga cada any a empreses rellevants impulsades per Fibers que hagin creat algun projecte empresarial de rellevància. El premi ha estat atorgat a Process Talks i ha estat entregat per Benito Cerrillo, president de FIB Alumni, Rosa M. Rodríguez, directora general de vendes de T-Systems i Susana Prado, directora general d’Inetum a Catalunya.