Xerrada Cosmic Research: Estudiants a l’espai

Esteu aquí

Quan: Dijous 4 d’octubre, a les 14.10 h.
On: Sala de Teleensenyament (B3 planta 1)
Organitza: Associació Cosmic Research

Ser els primers estudiants del món en enviar un coet a l’espai. Aquest és el repte en què els membres de Cosmic Research, una associació de la UPC, porten treballant des del 2016. A l’estiu d’aquell any van llençar el seu primer coet a 900 metres i uns mesos després, van aconseguir llençar a 2 km un coet de fabricació pròpia: el Resnik. El coet va assolir una velocitat de 1000 km/h i és probablement el coet sòlid més potent mai llençat per estudiants a Espanya.

Des de setembre de 2017, l’equip ha estat desenvolupant el seu segon prototip: el Bondar. L’objectiu d’aquest coet és superar els 10 km i arribar a l’estratosfera durant el 2019. Mesura més de 2 metres d’alçada i està previst que assoleixi velocitats de milers de kilòmetres per hora. Un cop construït, es tractaria del coet civil operatiu més potent en tot l’estat espanyol.

El Bondar està essent dissenyat per un equip multidisciplinari que inclou estudiants d’enginyeria aeroespacial del campus de Terrassa, però també d’enginyeria informàtica i de telecomunicacions provinents de la FIB i l’ETSETB. Donades les aspiracions del projecte, Cosmic Research ha decidit obrir noves places a l’equip per a estudiants altament motivats que vulguin participar-hi.

La xerrada tindrà lloc el proper dijous 4 d’octubre a les 14.10 hores a la sala de Teleensenyament, a la primera planta de l’edifici B3 del recinte del Campus Nord de la UPC. Tots els estudiants, tant de la UPC com d’altres universitats, estan convidats a assistir-hi.

L’objectiu de la presentació és donar a conèixer l’associació Cosmic Research, la seva història i els seus objectius actuals i futurs. Tindrà una durada no superior a 20 minuts. L’acte finalitzarà amb un petit àpat cortesia dels membres de Cosmic Research.

Les persones interessades poden trobar més informació sobre Cosmic Research al seu web, www.cosmicresearch.org, o a les xarxes socials.