Presentació del programa UPCArts

Esteu aquí

“UPCArts” s’estrena el 30 de setembre per a connectar tecnologia i cultura.

La presentació d’“UPCArts”, programa d’activitats culturals orientat a la comunitat universitària que vincula art i ciència, tindrà lloc el proper 30 de setembre a les 18h a l’Auditori de l’edifici Vèrtex del Campus Nord.

A l’acte assistiran el rector de la UPC, Francesc Torres, qui presidirà la taula rodona; el director artístic del Teatre Nacional de Catalunya (TNC), Xavier Albertí; la directora del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), Judit Carrera; el codirector del festival Sónar, Ricard Robles; el director del Club TRESC, la Comunitat de Cultura, Pepe Zapata, i la cap de Gabinet del Rector, Carme Fenoll, que exercirà de moderadora. Com a colofó, la jove artista barcelonesa Museless oferirà un concert de música electrònica.

“UPCArts” s’estrena aquest curs 2019-2020 amb una agenda heterogènia que combina teatre, concerts i cinema amb propostes culturals exclusives de petit format, com ara concerts unplugged, trobades amb artistes, preestrenes o xerrades amb artistes, entre d’altres. Aquest projecte per a unir cultura i tecnologia compta amb la col·laboració destacada del Club TRESC i del congrés internacional de tecnologies creatives, Sónar+D.

Gràcies al conveni subscrit el 25 de març entre la UPC i el Club TRESC, la comunitat universitària al complet (estudiantat, primer any d’Alumni, PDI i PAS) pot gaudir del carnet de soci d’aquest club de cultura amb diferents descomptes. Quant a Sónar+D, aquest coopera amb la UPC mitjançant l’organització de taules de debat tecnològiques lligades a temes emergents com ara la intel·ligència artificial o la robòtica.

El TRESC treballarà per a dissenyar una agenda quinzenal que s’ajusti al perfil de la comunitat “UPCArts”, a més a més d’oferir píndoles informatives sobre activitats on la tecnologia i la cultura interactuïn. Aquestes propostes d’oci abastaran tots els campus de la universitat, i en conseqüència, fomentarà la participació de les associacions i organitzacions estudiantils.

El curs s’inicia amb dues activitats programades per “UPCArts” amb la col·laboració de les biblioteques de la UPC: el club de lectura “Llegir l’escenari” i el taller de lectura “Contes fantàstics i de ciència-ficció”. “Llegir l’escenari” s’organitza conjuntament amb el TNC i consta de tres sessions mensuals entre octubre i maig. Pel que fa al taller de contes, l’activitat es durà a terme els dilluns d’octubre i novembre i aniran a càrrec del sociòleg i escriptor Pablo Nacach.

El programa “UPCArts” preveu explorar accions de col·laboració per tal de descobrir nous creadors i nous espais que s’incloguin en la programació cultural de la ciutat. Per la seva part, els estudiants poden contactar directament amb artistes emergents i fer realitat la fusió entre cultura i tecnologia. “UPCArts” es suma així a la línia d’activitats STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics), alhora que respon a un dels reptes estratègics del Pla d’Actuacions de la UPC 2018-2021: aconseguir la formació integral de l’estudiantat.