Premis Nacionals de Recerca (PNR 2018)

Esteu aquí

Els guardons tenen com a finalitat fomentar el reconeixement social de la ciència i, molt particularment, divulgar l’activitat científica dels investigadors i entitats vinculades a Catalunya.

El Govern i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), han convocat la 29a edició dels Premis Nacionals de Recerca (PNR 2018). Els PNR reconeixen els diversos àmbits de l’activitat investigadora, així com les iniciatives de comunicació científica, de mecenatge científic i de cooperació publicoprivada en projectes de recerca i innovació (R+I) a Catalunya.

En aquesta 29a edició, els guardons convocats consten de 5 categories:

• Premi Nacional de Recerca (dotat amb 40.000 euros).
  • Premi Nacional de Recerca al Talent Jove (dotat amb 10.000 euros).
  • Premi Nacional de Comunicació Científica.
  • Premi Nacional de Mecenatge Científic.
  • Premi Nacional al Partenariat Publicoprivat en recerca i innovació.

Els tres últims guardons no disposen de dotació econòmica i consisteixen en un reconeixement social amb el lliurament d’una escultura del ceramista i escultor Jordi Serra.

Segons les bases dels premis; les universitats, els centres de recerca, instituts universitaris de recerca, les acadèmies, les empreses i fundacions i, en general, tots els agents del sistema català de recerca i innovació, poden presentar candidatures a totes les categories.

La presentació de candidatures per als PNR 2018 cal formalitzar-la, fins al 28 de setembre, mitjançant el web www.fundaciorecerca.cat/premi, on figura tota la informació necessària i les bases per a presentar la candidatura en qualsevol de les cinc categories dels Premis Nacionals de Recerca.