Premi Rector Gabriel Ferraté per fer front als reptes socials

Esteu aquí

La UPC i la UOC han establert una aliança institucional per combatre els problemes socials mitjançant la creació del Premi Rector Gabriel Ferraté, adreçat a estudiantat.

La primera edició, que s’engegarà el 30 d’octubre i finalitzarà el 10 de febrer, desafiarà les comunitats universitàries respectives a donar solucions al repte ‘Com pot ajudar la tecnologia les persones que se senten soles?’.

El Premi Rector Gabriel Ferraté s’adreça a estudiantat i graduats i graduades de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Les persones que hi participin, distribuïdes en grups, hauran de proposar solucions creatives i originals al repte dins d’una plataforma en línia i amb metodologies de la innovació oberta per tal d’analitzar les necessitats de les persones, definir el problema, cercar idees per donar-hi solució i prototipar la millor solució.

La iniciativa, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, es reprèn enguany aquest curs en format on line, després d’haver estat aturada el curs passat per l’esclat de la pandèmia. Fases del premi

• Fase 1: del 30 d’octubre al 15 de desembre, inscripcions i presentacions dels participants.
  • Fase 2: Bootcamp.
  • Fase 3: professorat de les dues universitats faran de mentors dels projectes seleccionats.
  • Fase 4: lliurament del premi, dotat amb 2.000 euros.

Amb aquest premi, les dues universitats reten homenatge a Gabriel Ferraté, que va ser rector de la UPC (1972-1976 i 1978-1994) i rector fundador de la UOC (1995-2005), coincidint amb la celebració aquest curs del 50è. aniversari de la creació de la UPC i del 25è. aniversari de la creació de la UOC. L’equip guanyador del Premi Rector Gabriel Ferraté rebrà una dotació en efectiu de 2.000 euros. A més, el guanyador tindrà a la seva disposició, si vol fer realitat la solució guanyadora, les incubadores Hubbik de la UOC i l’Espai Emprèn de la UPC.

Premsa UPC