Premis Dona TIC 2021

Esteu aquí

El Govern convoca els Premis Dona TIC 2021 per reconèixer el paper cabdal de les dones en l'àmbit tecnològic.

Les candidatures als Premis DonaTIC 2021 es podran presentar fins el dia 19 de maig. La iniciativa promoguda pel Departament de Polítiques Digitals s’emmarca dins el Pla DonaTIC, amb l’objectiu prioritari d’incrementar la presència femenina en el sector tecnològic.

Les candidatures poden ser proposades per la mateixa candidata o bé per qualsevol altra persona o institució. Es poden presentar en aquestes vuit categories i dos subcategories, que són excloents (cada candidata només pot ser-ho d’una categoria):

• Emprenedora: ha de ser fundadora o cofundadora d’una empresa del sector de les TIC o que ha dut a terme innovacions en l'empresa familiar, com a intraemprenedora.
  • Empresària: ha d’haver consolidat una empresa que es dedica a l’àmbit de les TIC.
  • Professional: ha de treballar per a una empresa o organització o ser “freelance” dedicada a l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC.
  • Acadèmica/Investigadora: s’ha de dedicar a la formació i/o recerca en l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC.
  • Divulgadora: ha de treballar en l’àmbit de la comunicació o que ha dut a terme activitats de divulgació vinculades a les TIC i/o a les tecnologies.
  • Revelació: ha d’haver tingut un paper rellevant i destacable en l’àmbit de les TIC tot i tenir una trajectòria curta.
  • Estudiant TIC: es divideix en Universitària i FP, i les candidates han de ser estudiants de qualsevol titulació universitària o cicle formatiu de FP de l’àmbit TIC i han d’haver desenvolupat un projecte i/o iniciativa destacable en aquest àmbit. Es considera estudiant la noia matriculada en el moment de la convocatòria dels premis i es recomana presentar una carta de referència del centre o d'algun professor o professora.
  • Iniciatives referents: també és divideix en dues subcategories, Empresarial i Entitat, centre formatiu/institució, i hi poden optar qualsevol empresa, entitat i/o centre formatiu/institució que hagi desenvolupat una iniciativa pròpia que posi en valor el paper de la dona en l’àmbit de les TIC. Es valoren aquelles iniciatives que neixen de la voluntat de l’entitat per combatre l’escletxa de gènere i no aquelles que es realitzen perquè són la seva tasca dins de l’entitat.

Presentar la candidatura.

Cal destacar que entre els membres del jurat es troben la Karina Gibert i la Núria Castell, catedràtiques de la UPC i professores de la FIB.

Convocatòria de subvencions

Les sol·licituds per demanar aquestes subvencions, que s’inscriuen en el marc del Pla DonaTIC i que tenen per objectiu impulsar l’emprenedoria digital femenina com a instrument clau per augmentar la presència i el lideratge de les dones en l’àmbit tecnològic, es podran presentar fins el 23 d’abril.

La quantia de la subvenció per empresa beneficiaria serà d’un mínim de 15.000 € i un màxim de 35.000 €. Les empreses que vulguin optar a les subvencions hauran de lliurar una memòria que s’ajusti als criteris de valoració establerts al punt 10 de les bases reguladores. Convocatòria de les subvencions

Web Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública