Hackató #bitsxlaMarató 2023

Esteu aquí

Durant els dies 15, 16 i 17 de desembre ha tingut lloc la hackató #bitsxlaMarató, aquest any amb el repte de trobar solucions per la prevenció i sensibilització de les malanties relacionades amb la salut sexual i reproductiva.

En aquesta edició la bitsxlaMarató celebra el seu cinquè aniversari!

La Hackató es va iniciar el divendres 15 de desembre amb la recepció, i benvinguda dels 120 hackers i 14 mentors. Es van presentar els 4 reptes relacionats amb la salut sexual i reproductiva, al voltant dels quals s'ha treballat en equip, durant 3 dies seguits de forma presencial al Campus Nord de la UPC.

Reptes:

• Quanta sang et pren Dràcula cada mes? VIGILEM-LO
  • Interpretem millor les línies de la vida, amb IA
  • SexEd+: Codificant la sexualitat del futur
  • La reproducció no és només cosa de dos: hackejant els secrets del microbioma seminal

La bitsxlaMarató sempre inclou xerrades formatives, aquest any hem rebut la xerrada: 'Més enllà dels plàtans', a càrrec de Georgina Picas Bernadell, cap de l'ASSIR Hospital del Mar. La Georgina ha posat l'èmfasi en què l'educació sexual a les escoles ha estat insuficient i s'han de trencar silencis i tabús i aprendre la importància de gaudir d'una bona salut sexual.

Finalment, diumenge 17 de desembre es va posar fi a aquesta nova edició de #bitsxlaMarató amb la cerimònia de tancament i la presentació final dels projectes realitzats durant el cap de setmana.

Projectes guanyadors:

En aquesta cinquena edició s'han presentat 35 projectes per ajudar a la prevenció, concienciació i visbilitat de les malalties vinculades amb la salut sexual i reproductiva. Durant el cap de setmana s'ha fet una recaptació total de 891 euros destinats íntegrament a la Marató de TV3.

Si no has fet el teu donatiu, encara estàs a temps!

Aquesta cinquena edició de #bitsxlaMarató ha estat organitzada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)Hackers@UPC (organitzadors de HackUPC), el Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC), i per l'Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Edició bitsxlaMarató 2023

PATROCINADORS