Conferència: "Los lenguajes de programación: pasado, presente y futuro"

Esteu aquí

Conferenciant: Ricardo Peña Marí, Catedràtic de Lenguajes y Sistemas Informáticos, Universidad Complutense de Madrid

29 de març, 12.15h, Sala d'Actes Manuel Martí Recober

Moderador: Albert Rubio, professor de Ciències de la Computació (CS-UPC)

Ricardo Peña i 40 aniversari FIB

L'objectiu d'aquesta conferència és situar els avanços en el disseny de llenguatges de programació en el seu context històric, explicant el sorgiment de les principals innovacions, quins llenguatges les van implementar per primera vegada, i com van impactar en els llenguatges posteriors. També es passa revista als desenvolupaments més recents i s'indiquen algunes línies en les quals és previsible evolucionin els llenguatges en un futur proper.

Resum del CV

Ricardo Peña Marí és Catedràtic de Lenguajes y Sistemas Informáticos del Departamento de Sistemas Informáticos y Computación de la Universidad Complutense de Madrid. Entre 1984 i 1991 va ser Professor Titular del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Abans de 1984, va treballar com a Cap de Projecte en empreses privades a les àrees de telefonia i disseny assistit. És autor del llibre de text "Diseño de Programas" (Pearson, 2005) para estudiants d'Enginyeria Informàtica, i del llibre de divulgació "De Euclides a Java: historia de los algoritmos y de los lenguajes de programación" (Nivola, 2006).

Les seves àrees de recerca són l'anàlisi estàtica de programes, els mètodes formals, i els llenguatges de programació funcional. És coautor de més de 60 publicacions en revistes i congressos internacionals.