Comunicat: nova etapa en la gestió de la COVID-19

Esteu aquí

En aplicació de les directrius del departament de Salut, la COVID-19 passa a ser tractada com la resta d’infeccions respiratòries a tots els efectes.

comunicat FIB

Concretament, a partir del 28 de març de 2022 no és obligatori l’aïllament de les persones que han estat contactes estrets d'un positiu, de les persones amb símptomes compatibles amb la COVID-19 ni de les persones positives de COVID-19 amb símptomes lleus.

Les persones vulnerables en front la COVID-19 o les persones positives de COVID-19 que presenten símptomes greus han de contactar amb el seu centre de salut per obtenir un certificat que prescrigui, si correspon, la necessitat de fer aïllament, i per tant la impossibilitat de realitzar activitat presencial al Campus.

Trobareu tota la informació al web de Canal Salut de la Generalitat de Catalunya.

Seguint les mateixes directius, deixa de ser obligatori informar de les afectacions COVID-19 i per tant deixa de tenir sentit fer una comptabilització i seguiment individual dels casos, igual que no es fa per les altres infeccions respiratòries o per la resta de malalties.

Per aquest motiu, hem desactivat el Formulari COVID-19 del web de la FIB, inici del protocol que havíem establert, i ja no podrem informar via Racó al professorat dels casos actius.

Per tant, passem a una situació com l'anterior a la pandèmia, on els estudiants que pateixin qualsevol malaltia que els impedeixi assistir al campus durant un cert temps, inclosos els casos de COVID-19 greus, s'han de posar en contacte directament amb el seu professorat, qui els pot demanar el certificat mèdic que ho justifiqui abans d'eventualment oferir-los alguna alternativa de seguiment de l'assignatura.

Per a qualsevol qüestió relacionada amb la COVID-19 en l'àmbit de la FIB, us podeu adreçar a .

Esperem que la COVID-19 remeti completament ben aviat i que no haguem de restablir mai més un protocol i un sistema de seguiment com els que hem tingut activats a la FIB durant els darrers dos anys.

Equip deganal de la Facultat d'Informàtica de Barcelona